[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Rekompilacja slacka pod swój procesor

From: Jakub Jankowski <shasta_malpka_spam.atn.pl>
Date: Wed Sep 01 2004 - 13:37:43 CEST

On Wed, 01 Sep 2004 08:58:01 +0200, NKG wrote:

> Czy ktoś bawił się optymalizowanie pracy Slackware przez kompilacje pakietów
> ze źródeł z optymalizacją pod swój procesor?

Może potrzebujesz jednak Gentoo?

> Ja właśnie napaliłem się na to po tym jak zobaczyłem jakie efekty
> daje do przy instalowaniu ze źródeł innych programów z poza
> dystrybucji.

Skąd możesz wiedzieć, jakie to daje efekty, skoro kompilowałeś
oprogramowanie, którego nie ma w dystrybucji? Z czym więc
porównywałeś? :)

> Co do przyśpieszenia wiele nie powiem bo to małe
> programy, ale rozmiar plików wynikowych i plików bibliotek
> dynamicznych był czasem nawet 10x mniejszy!

To nie zawsze przekłada sie na szybkość działania. W dobie tak
rozwiniętych pamięci masowych -- nie wiem, czy jest sens walczyć o te
kilkadziesiąt kilobajtów miejsca na dysku. No, chyba że mówimy o
jakichś specjalnych zastosowaniach -- LiveCD, urządzeniach embedded, czy
coś takiego.

> A skompilowałem je w ten oto sposób: Najpierw do pliku /etc/profile
> dodałem: export CFLAGS="-march=athlon-xp -Os -fomit-frame-pointer -s
> -pipe \ -DNDEBUG -DG_DISABLE_ASSERT"
[...]

Myślę, że może Cię zainteresować artykuł "Flagi sterujące
optymalizacją w GCC" autorstwa Grzegorza Niewęgłowskiego, który
ukazał się w magazynie Linux+ [Nr 08 (88) Sierpień 2004, str. 50]

> Teraz zabrałem się za rekompilacje Mozilly. Używam skryptu
> mozilla.SlackBuild. Jedyne co w nim mogłem zmienić to ARCH dać na
> athlon-xp i zmienić --enable-optimize=-O2 na -Os W chwili pisania postu
> jeszcze się kompiluje więc nic nie moge powiedzieć o wynikach. Ale
> czy configure mozilli przejmie reszte ustawień z flag CFLAGS, CXXFLAGS
> i LDFLAGS ?

Jeśli w samym skrypcie nie nadpisujesz CFLAGS, to powinno je respektować.

--
Jakub Jankowski
shasta AT spam DOT atn DOT pl