[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

kamera USB Creative Webcam mini (ov518 vel PD0040)

From: Hubertus <hubert_malpka_remaps.wirtualny.dzierzoniow.pl>
Date: Wed Aug 25 2004 - 00:09:06 CEST

slackware 10 kernel 2.4.26
zapiołem ową kamere zgodnie z instrukcja podaną na stronach
http://alpha.dyndns.org/
niestety mam pecha i mi nie działa
przy uruchomieniu z konsoli tekstowej programu vidcat - nie ma tam zadnego
kde - zreszta monitora i klawiatury tez nie
komenda: ./vidcat -d /dev/video0 > test.jpg
pisze:
Can't open device /dev/video0

jesli podam inny paramert -d /dev/videoX (gdzie X to 1,2,3 lub brak)
pisze ze
Can't open device /dev/videoX

w katalogu dev istnieja takie urzadznia prawa nouser,nogroup 666 (ale bylo
tez root,root,777)

a wiec chyba nie widzie tej kamery ale coś ze sterami
nigdy nie ustawialem niczego pod usb na linuxie - i nie jestem też zbyt
biegły w temacie slackware - bo sie go ucze
wiec zwracam sie na tym forum o pomoc - jak uruchomic tą kamere