[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

2 WANy

From: n-sacz <n-sacz_malpka_wp.pl>
Date: Fri Jul 30 2004 - 18:39:52 CEST

eth0 - WAN1
eth1 - WAN2
eth2 - LAN
Slack 9.1, 2.4.25
Pakieciki wychodzące z LANu są markowane, żeby podstawowe uslugi leciały
sobie po WAN1 (www,poczta itp), natomiast wszelkie inne wynalazki i p2p -
przez WAN2.
Wszystko hulało pięknie przez kilka m-cy, ale ostatnio u jednego ISPa cos
nawaliło (WAN1) i na czas usterki przelaczylem sie na routerek sprzetowy -
wszystko leciało przez WAN2.
Gdy usterka u ISPa została usunięta, przełączyłem sie z powrotem na router
linuxowy, i zaczął sie problem - w kompach w LANie przegladanie stronek jest
możliwe tylko po wpisaniu w przegladarce numerów IP serwera www. Podanie
adresu w postaci www.serwer.com nie działa.
Wszystko wraca do normy, gdy położe jeden z interfejsów WANowych (obojętnie
który) - wówczas wszystko leci przez jeden WAN i działa bez zarzutu.
Nie zmieniałem żadnych wpisów w iptables, nic tez nie dodawałem i nie
zmieniałem do iproute. Zdesperowany wrzuciłem Slacka 10, 2.4.26. , ale to
nie rozwiązało problemu - jest bez zmian.
Starałem sie to jakoś rozwiązać, nawet przez takie ostateczne posunięcie jak
reinstalka systemu (i tak to chciałem kiedyś zrobić;P ), ale teraz już nawet
nie mam pojęcia co podejrzewać o taki stan rzeczy :-/

Pzdr