[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Procesy innych userow w ps -aux

From: Jakub Jankowski <shasta_malpka_spam.atn.pl>
Date: Sat Jul 24 2004 - 14:27:24 CEST

On Sat, 24 Jul 2004 13:28:07 +0200, Tom wrote:

> Mam nastepujacy problem. Dowolny user wydajac komende ps -aux widzi
> wszystkie uruchomione procesy na mojej maszynie. Wiem jak to zablokowac
> na FreeBSD (security.bsd.see_other_uids=0 w /etc/sysctl.conf). Z tego co
> wiem to mozna to zrobic na Slacku przez rekompilacje jadra, ale ktos
> moze wie jak to zrobic bez latania jajka ?

ps(1) pobiera informacje z /proc. Żeby ps nie pokazywało procesów
użytkowników innych niż ten, który ps wywołuje, musiałbyś:
1) załatać ps (ale wtedy user może sobie napisać/przynieść własną
wersję ps), lub
2) w jakiś hipermagiczny sposób zmieniać uprawnienia do katalogów
/proc/<pid> (co wydaje się nie-do-wykonania bez ingerencji w jądro)

Najprościej jest jednak załatać jądro (na przykład Openwallem).

Pamiętaj jednak, że ,,security by obscurity'' nie zdaje egzaminu. :-)

HTH

--
Jakub Jankowski
shasta AT spam DOT atn DOT pl