[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: chmod i fat

From: AnotherFallenOne;) <anfaon_malpka_KILL_ALL_BIG_FONTSpolbox.com>
Date: Sat Jul 10 2004 - 15:37:32 CEST

Dnia 2004-07-10, arti <a_biszewski@wp.pl> raczył(a) napisać:
> Mam podmontowana partycje fat i nie moge tam wejsc ze zwyklego usera , z
> pod roota wpisuje chmod a+x /mnt/win-c nie wyskakuje zaden komunikat,
> czyli niby ok, ale jak sprawdzam prawa to sie nic nie zmienilo, x jest
> tylko dla ownera, czyli roota dlaczego tak sie dzieje i jak moge ustawic
> sobie dostep dla zwyklego usera do tej partycji ??

Praw do partycji nie zmienia się poprzez chmod.
Aby użytkownik miał dostęp do takiej partycji należy
dokonac odpowiednich wpisów w pliku /etc/fstab.
Szególnie należy zainteresować się opcją umask, a całośc mniejwięcej powinna
wyglądac tak:

/dev/hdx /mnt/win-c vfat auto,iocharset=8859-2,rw,exec,umask=0 0 0

gdzie x to oczywiście partycja z windowsem

--
pozdrawiam
Artek A