[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

parę pytań dot samby

From: Gregor <7greg_malpka_wp.pl>
Date: Fri Jun 18 2004 - 13:21:52 CEST

witam
nie odsyłajcie mnie do faq bo je czytałem. mam dwie sprawy z którymi sobie
nie mogę poradzić.
1. co należy zrobić w smb.conf aby w otoczeniu sieciowym nie widzieć folderu
"drukarki". w sekcji [printers] wpisałem browseable = no i dalej je widzę.
2. chciałbym stworzyć dwa katalogi
a) gdzie wszyscy userzy mog± co¶ wrzucić ale nie mog± skasować
b)gdzie userzy mog± tylko odczytać ale nie mog± wrzucić

-jakie prawa dostępu powinny mieć te katalogi? muszę mić ustawione 0777 bo
jak ustawię inne prawa to do katalogu wogóle nie można wej¶ć z windy.
-czy ustawienia w smb.conf "create mask" i "directory mask" maj± w tym
przypadku jakie¶ znaczenie?
-jak ustawię w opcji a) writeable=yes to mog± zarówno wrzucać ale i kasować

może ma kto¶ jaki¶ pomysł?
pozdro
gregor