[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: frame buffer dev i fglrx - radeon 9500 pro

From: Damian Kołkowski <damian_malpka_kolkowski.no-ip.org>
Date: Wed May 26 2004 - 17:56:50 CEST

* sme <smeagollum@tlen.pl> [2004-05-26 08:51]:
> w zwiazku z checia posiadania akceleracji 3d zmuszony bylem
> zainstalowac sterownik fglrx do mojego radeona.

Zależy jaki masz radeon i jakie masz X, no i jakie masz jajo.
Niekoniecznie trzeba używać fglrx-a.

> bez fglrx wychodze z powrotem do super wyraznego trybu tekstowego. .)
> pomocy!

Kup sobie inną kartę grafiki, bądź:
1. Nie używaj radeonfb jak masz fglrx-a.
2. Nie używaj fglrx-a jak masz radeonfb.

Ja osobiście mam rv250if i korzystam z jądra 2.6.x gdzie radeonfb (new) działa
ale na nowszym niż 2.6.5 dla mojej karty.

Z tym, że po ustawieniu fbset -a -fb /dev/fb0 -depth 32 1024x768-100 ekran się
setuje no ale jest przesunięty, to z kolei zmienia geometrię X-a...

Także polecam:
1. 2.6.x:
        - svgatextmode, radeon bądź fglrx
2. 2.4.x:
        - radeonfb, radeon (!)
        - svgatextmode, radeon, bądź fglrx (fglrx jest jak zwykle chujowy i
          zbędny).

P.S. Jakbyś miał riva, gdzie jest wsparcie dla VBE 3.0 to mógłbyś zwiększyć
częstotliwość odświerzania na teminalu tekstowym dla vesafb i się nim cieszyć
wraz z akceleracją z binarki nvidia w iksach :-)

PP.S. Oczywiście można jeszcze vesafb używać z fglrx - nie ma problemu, ale
idzie oślepnąć!

--
# Damian *dEiMoS* Kołkowski # http://kolkowski.no-ip.org/ #