[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

FTP - dziwne problemy

From: n-sacz <8143_malpka_nospam.wp.pl>
Date: Mon May 24 2004 - 16:43:58 CEST

Witam,
swój problem opisywałem niedawno na pl.os.linux.sieci , ale nikt nie
potrafił mi pomóc - może ktoś z Was spotkał się z podobnym problmem:

eth0 - WAN1
eth1 - WAN2
eth2 - LAN

Usługi opatre na portach 21,22,23,25,80,110,119,443 śmigają po WAN2, cała
reszta po WAN1.
Teraz jeśli próbuje połączyć sie z kompa w lokalu z jakimkolwiek ftpem to
niby wszystko gra, tzn. łączy sie bez problemu, loguje, ale za cholere nie
wyświetli mi zawartości tego ftpa - tak jakby polecenie "ls" nie działało.
przesyłanie plików w obie strony działa bez problemu, ale oczywiście chcąc
coś pobrać muszę znać dokładnie nazwę pobieranego plpiku, bo przecież 'ls"
nie zadziała. :-(
Pojawia się błąd:

Could not open data conection to port 1201: No route to host.

Niby mógłbym połaczenia na tym porcie wepchnąć również do WAN2, ale nie ma
to większego sensu, bo następne wydanie polecenia ls kończy się identycznym
komunikatem ale już z zupełnie innym numerem portu :-(
Nie pomogło też wrzucenie usług na porcie 21,22 do WAN1 :-( Problem
wystepuje nadal.
inny problem:
postawiłem na slacku (9.1, 2.4.25) serwer FTP (standardowo instalowany
podczas instalacji slacka:-P). Działa niby bez zarzutu, ale zauważyłem, że
jeśli wrzucę na niego jakiegokolwiek windowsowego execa, to po ponownym
ściągnięciu go na kompa z windą exec ten jest bezużyteczny - nie daje się
uruchomić :-( To samo (chociaż nie zawsze) dzieje się z mpg, avi i innymi.
W czym może być problem ?

Dzięki za wszelkie uwagi.