[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: upgrade za pomocą swaret'a

From: Marcin Gil <mgil_malpka_-spam-stopper-vernet.pl>
Date: Fri May 14 2004 - 08:43:29 CEST

On 2004-05-13, Thanatos <gunang0f@bc.cy> wrote:

> Sens byłby taki, że nie ściągałby i instalował programu, który zaraz i tak
> idzie w diabły. Skoro dostępna jest najnowsza wersja, to po co instalować
> już zdezaktualiwaną?
> Czy naprawdę jest w tym coś dziwnego?

Dziwny jest Twój post. Skoro instalowanie programu, który od razu
idzie w diabły jest bez sensu - to dlaczego swaret miałby działać bez sensu?
Kto by napisał taki kretyński program?

--
Marcin Gil | RLU# 221865 :: email# mgil at vernet pl
"Dentharg" | G-G# 185057 :: JID# dentharg at chrome pl
From: "Smeagol" <gollumina@tlen.pl>
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Subject: cos sie rozjechalo?
Date: Fri, 14 May 2004 09:12:20 +0200

dzien dobry.

moj slack sie popsul :(
wczoraj wieczorem nie moglem uruchamiac skryptow:
(nie odpalal sie link /bin/sh - permision denied).
dosyc to bylo dziwne, bo moglem sh uruchomic z palca.
(uznalem, nie wiem czy slusznie, ze z palca dziala, bo po jego wywolaniu,
jak wpisalem exit,
to wracalem do powloki, a nie wylogowywalo mnie).
w koncu sie zdenerwowalem, link /bin/sh wskazujacy na bash usunalem i
utworzylem ponownie.

ln -s bash sh

nic to nie dalo, nadal permision denied.
sprobowalem wiec:

ln -s /bin/bash sh

znowu nic. nie pytajcie prosze, dlaczego na komunikat permision denied
reagowalem podaniem pelnej sciezki dostepu. bylo pozno... :(

ls -l sh
-rwxr-xr-x

w koncu pomyslalem, ze to moze kwestia praw dostepu. :)

chmod 777 /bin/sh
ls -l sh

i tu niespodzianka:

-rwxr-xr-x

nie moglem zmienic uprawnien do sh!
w koncu olalem sprawe i poszedlem spac.
dzisiaj rano nie moglem juz nic zdzialac.
system po logowaniu nie mogl uruchomic powloki wiec wracal do monitu login
password.

jezeli nie da sie z tym nic zrobic, trudno, powtorze instalacje.
ale czy ktos ma jakis pomysl dlaczego tak sie stalo?

ostatnia rzecza jaka robilem wczoraj, zanim przestaly odpalac sie
skrypty/powloka bylo kompilowanie ze zrodel pakietu pobranego z netu.

pozdrawiam,
smeg.

From: Thanatos <gunang0f@bc.cy>
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Subject: =?iso-8859-2?B?UmU6IHVwZ3JhZGUgemEgcG9tb2OxIHN3YXJldCdh?=
Date: Fri, 14 May 2004 10:58:01 +0200

Dnia Fri, 14 May 2004 06:43:29 +0000 (UTC), Marcin Gil
<mgil@-spam-stopper-vernet.pl> napisał:

> Dziwny jest Twój post. Skoro instalowanie programu, który od razu
> idzie w diabły jest bez sensu - to dlaczego swaret miałby działać bez
> sensu?

Instaluje Slackware 9.1 z CD, wraz z nim program xyz-1.0. Uaktualniam
Swaret'a, który znajduje (w gałęzi current na serwerach) wersje 1.1 i 1.2
programu xyz. Wpisuję swaret upgrade -a i dzieje się tak, że swaret
uaktualnia wersję 1.1 programu xyz do 1.2, a następnie tą do 1.3.
Może ktoś potrafi uzasadnić dlaczego tak musi być. Wtedy nie będę już nie
będę pytał o sensowność takiego rozwiązania.

> Kto by napisał taki kretyński program?

To Twoja opinia, że jest kretyński ;-)

--
pozdrawiam
Krzysiek
From: Corvin <corvin.dun.wytnijto@wp.pl>
Subject: Re: upgrade za =?ISO-8859-2?Q?pomoc=B1?= swaret'a
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Date: Fri, 14 May 2004 11:08:38 +0200

Thanatos popełnił:

> [...]
> Może ktoś potrafi uzasadnić dlaczego tak musi być. Wtedy nie będę już nie
> będę pytał o sensowność takiego rozwiązania.

A mi coś mówi, że nie umiesz skonfigurować swareta. Poczytaj MANy (jeśli
są), lub helpy. A konfig zrobiłeś? Bo raczej nie, nieskonfigurowany SWARET
zachowuje się dziwnie. Podkreślam nieskonfigurowany. Swaret jest ok w 90%,
nie jest idealny. Ale w tej chwili upgraduje mi system.

--
Pozdrawiam,
Corvin
From: Corvin <corvin.dun.wytnijto@wp.pl>
Subject: Re: Alsa + Kernel 2.6.6 + SB live problem
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Date: Fri, 14 May 2004 11:12:24 +0200

Zbigniew Braniecki popełnił:

> Witam.
> Od kilku godzin walcze z nowym jadrem zeby laskawie zechcial odtwarzac
> dzwieki. Wkompilowalem mu obsluge Alsy i sterownik emu10k1 (czyli
> odpowiedni dla SoundBlatera Live) i nic :/
> Po dluzszych poszukiwaniach znalazlem informacje, ze o wszystkim dowiem
> sie z dmesg. I faktycznie. Wywalilo mi bledy przerwan na PCI, czego
> efektem jest pewnie ten brak dzwieku. Jednak zupelnie nie mam pojecia co
> z tym zrobic.

alsaconf? - taki strzał

From: Thanatos <gunang0f@bc.cy>
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Date: Fri, 14 May 2004 11:27:45 +0200

Dnia Fri, 14 May 2004 11:08:38 +0200, Corvin <corvin.dun.wytnijto@wp.pl>
napisał:

> [...]
> 90%,
> nie jest idealny. Ale w tej chwili upgraduje mi system.

Skonfigurowałem go na swoje potrzeby, ale jego konfig nie zawiera takiej
opcji, która umożliwiałaby rozwiązanie problemu. Nie znalazlem w man'ach,
help'ach, faq'ach, how-to podpowiedzi co można z tym zrobić.

Co do tego, że Swaret jest ok w 90% to się zgadzam, ale trafiłem na te 10%
w których mógłby być lepszy.

--
pozdrawiam
Krzysiek
From: Corvin <corvin.dun.wytnijto@wp.pl>
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Date: Fri, 14 May 2004 11:35:44 +0200

Thanatos popełnił:

> [...]
> help'ach, faq'ach, how-to podpowiedzi co można z tym zrobić.
>
> Co do tego, że Swaret jest ok w 90% to się zgadzam, ale trafiłem na te 10%

To dziwne bo u mnie nie pokazuje nigdy alternatywnych wersji jakiego
serwera korzystasz? Czy widziałeś/ wykorzystujesz przykładowy config?
Bo drobnych korektach swaret pracuje normalnie.

From: Thanatos <gunang0f@bc.cy>
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Date: Fri, 14 May 2004 11:51:56 +0200

Dnia Fri, 14 May 2004 11:35:44 +0200, Corvin <corvin.dun.wytnijto@wp.pl>
napisał:

> To dziwne bo u mnie nie pokazuje nigdy alternatywnych wersji jakiego
> serwera korzystasz? Czy widziałeś/ wykorzystujesz przykładowy config?
> Bo drobnych korektach swaret pracuje normalnie.

Swaret 1.6.2-1, wykorzystuję zmodyfikowany konfig który domyślenie jest w
/etc.
Korzysztasz z repozytoriów linuxpackages.net?

--
pozdrawiam
Krzysiek
From: Corvin <corvin.dun.wytnijto@wp.pl>
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Date: Fri, 14 May 2004 12:00:49 +0200

Thanatos popełnił:

> Swaret 1.6.2-1, wykorzystuję zmodyfikowany konfig który domyślenie jest w
> /etc.
> Korzysztasz z repozytoriów linuxpackages.net?

I to jest Twój błąd (linuxpackages nie słynie z super pakietów ;) )lepszy
jest np:
ROOT=ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/slackware/slackware-$VERSION

From: Thanatos <gunang0f@bc.cy>
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Date: Fri, 14 May 2004 12:11:11 +0200

Dnia Fri, 14 May 2004 12:00:49 +0200, Corvin <corvin.dun.wytnijto@wp.pl>
napisał:

> I to jest Twój błąd (linuxpackages nie słynie z super pakietów ;) )lepszy
> jest np:
> ROOT=ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/slackware/slackware-$VERSION

To zahaszuje sobie te linuxpackages.net, będę obserwował co się dzieje,
może skończy się problem.
Dzięki za pomoc.

--
pozdrawiam
Krzysiek
From: mkrawc@sgh.waw.pl (Marcin Krawczyk)
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Subject: volume control
Date: 14 May 2004 10:08:34 GMT

Witam,
Uruchamiam system. "Volume speaker" i "main volume" (Gnome)
s? ustawione na zero. Podkr?cam je. Jest OK.
Po ponownym uruchomieniu systemu znowu zero.
Jak zapisa? zmienione ustawienia?

--
Marcin Krawczyk
From: Jacek Bajor <denatoorat@poczta.gazeta.pl>
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Subject: Re: volume control
Date: Fri, 14 May 2004 13:17:57 -0100

On Fri, 14 May 2004 10:08:34 +0000, Marcin Krawczyk wrote:

> [...]
> s? ustawione na zero. Podkr?cam je. Jest OK.
> Po ponownym uruchomieniu systemu znowu zero.

Jak podkręcisz ustawienia, wpisz w konsoli (jako root): alsactl store

-------------------
pozdrowienia, Jacek

http://www.europrojekt.biz.pl

From: robert <comte@interia.pl>
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Subject: samba
Date: Fri, 14 May 2004 15:00:57 +0200

witam!

czy jest jakis sposob na wylaczenie logow samby, mam zaistalowana 3.0.3 i
bez przerwy dopisuje mi ona do /var/log/samba/log.nmbd

[2004/05/14 14:59:17, 0] lib/pidfile.c:pidfile_create(84)
  ERROR: nmbd is already running. File /var/run/nmbd.pid exists and process
id 409 is running.
[2004/05/14 14:59:17, 0] nmbd/nmbd.c:main(664)
  Netbios nameserver version 3.0.4 started.
  Copyright Andrew Tridgell and the Samba Team 1994-2004
[2004/05/14 14:59:17, 0] param/loadparm.c:map_parameter(2420)
  Unknown parameter encountered: "ssl CA certDir"

plik pecznieje w oka mgnieniu...
From: Jazzu <t.bedkowski@dominet.pl>
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Subject: Re: cos sie rozjechalo?
Date: Fri, 14 May 2004 15:24:27 +0200

Użytkownik smeg napisał:
> dzien dobry.

[rach ciach ciach]

zobacz jakie masz prawa dostepu do katalogu /lib

pozdrawiam
Jazzu

From: Zbigniew Braniecki <nightcat@poczta.onet.pl>
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Date: Fri, 14 May 2004 15:38:14 +0200

Corvin wrote:

> alsaconf? - taki strzał

No wlasnie "no legacy drivers available"...

A na poczatku:

/usr/sbin/alsaconf: line 33: [: too many arguments
/usr/sbin/alsaconf: line 35: [: too many arguments
modinfo: could not find module snd
modinfo: could not find module snd
modinfo: could not find module snd

pozdr.
Gandalf
From: "Dominik L. Borkowski" <dom@vbi.vt.edu>
Newsgroups: alt.pl.comp.os.linux.slackware
Subject: Re: samba
Date: Fri, 14 May 2004 11:02:49 -0400

robert wrote:

> [...]
>

> [2004/05/14 14:59:17, 0] lib/pidfile.c:pidfile_create(84)
> ERROR: nmbd is already running. File /var/run/nmbd.pid exists and

pisze jak byk. przerwij sambe, skasuj pliki .pid, i wlacz sambe.

polecam testparm -v