[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: skrypt monitorujacy(cron) polaczenie SDI

From: slacke <slacke_malpka_pretenders.pl>
Date: Sat May 01 2004 - 20:30:21 CEST

Dnia 2004-05-01 01:52, Użytkownik Maciek napisał:

> Witam
>
> #!/bin/sh
> ping ntp.task.gda.pl -s 10 -c 3 >/dev/null && (tu co ma wykonac jak ping
> wroci) || (tu co ma wykonac jak ping nie wroci)
>
> Nie jest zbyt skomplikowane, ale u mnie dziala (Slack 9.1). Uruchamiam z
> crona co 2 minuty

ja robie cos takiego, ale to jest stare i jak na to patrze, tobym troche
zmienil:
------------------/etc/cron/check-sdi----------------
#!/bin/bash
SPRAWDZ=`/sbin/ifconfig | grep ppp0 | cut -c 1-4`
case "$SPRAWDZ" in
ppp0)
;;
*)
/bin/sdi start
echo sdi restart | mail root
esac
exit 0
---------------------cut------------------------------

--------------/bin/sdi------------------------
#!/bin/bash
case "$1" in
start)
echo "Startuje SDI ..."
/usr/sbin/pppd /dev/ttyS0 115200 modem defaultroute lock noauth user
moj_user password moj_pass
touch /var/lock/subsys/sdi
;;
stop)
echo "Staje SDI ..."
kill `/sbin/pidof pppd`
rm -f /var/lock/subsys/sdi
;;
reload | restart)
$0 stop
$0 start
;;
*)
echo "Usage: sdi {start|stop|restart|reload}"
exit 1
esac
exit 0

root@linux:~# crontab -l
# MIN HOUR DAY MONTH DAYOFWEEK COMMAND
#MAILTO=
*/05 * * * * /etc/cron/check-sdi

pozdr
slacke

--
"Trzeba żyć jak nowo narodzony anioł, jak kobieta, która kocha lub jak
człowiek, który ma umrzeć." (Maurice Maeterlinck)