[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: kernel robi sobie jaja?

From: piotrek <netnis_malpka_poczta.onet.pl>
Date: Tue Apr 20 2004 - 04:01:11 CEST

Jarosław Siebert wrote:
> poszukaj kilka opisów kompilacji kernela, przećwicz je, zrozum.
> Po kilkunastu poprawnych kompilacjach i obeznaniu w make menuconfig nie
> będzies już się poruszał po omacku. Wówczas zajmij się optymalizacją
> konfiguracji.
kompilacji nauczylem sie juz ze slackware 8.1 :)
co tu skomplikowanego: make menuconfig, make dep, make clean, make
bzImage, make modules, make modules_install i przekopiowac co trzeba do
/boot, male zmiany w lilo.conf, polem lilo, reboot i testowanie na zywo :)

> Co do rozmiaru, jak na 2.4.X to rzeczywiście spory, chyba, że większość
> sterowników wkompilowujesz w kernel a nie jako moduły.
(...)
> 808K /boot/bzImage
no tak, ale w slackware 8.1 tez mialem jajka nie wieksze niz 1.3 MB i
jakos nie byly za duze, kernel swiezo po instalacji sysyemu chociaz ma
wiele wkompilowane tez dziala :)

> myślę, ze jak na 2.6.X to nie jest dużo, napewno zmieści się na dyskietkę +
> kilka modułów od sieci i innych potrzebnych sterowników.
dla cdrw w 2.6.x mozna wylaczyc scasii i emulacje, pewnie ma poprawione
to co nienajlepiej dzialao w 2.4.x, nie wiem jaki wplyw na jadro ma
wlasnoreczne ustawienie parametrow kompilacji (nie stosuje tego, narazie
jestem zbyt zielony :)) i w kernel robi sie mniejszy

> nie jest normalne. U mnie problemów z kompilacją nie ma, zweryfikuj dokładnie
> co robisz i upewnij się, że robisz to poprawnie. Przytocz jakie błędy sie
> pojawiają podczas make bzImage lub make modules_install.kompilacja konczy sie tak:
Error 1
blabla katalog lub informacja o bledzie w pliku *.o, informacja o
wyjsciu z tego katalogu
Error 2
blabla katalog lub informacja o bledzie w pliku *.o, informacja o
wyjsciu z tego katalogu
Error 2 zwykle powtarze sie wda razy

nie spisywalem plikow *.o, tyle co zapamietalem czasami cos z net,
aic7xxx.o, aic79xxx.o, nawet ipv4 i jeszcze troche

inna opcja:
gdy w wyswietlanych podczas kompilacji komunikatach widac:
Warning blabla
potarzajce sie chyba z 10 razy pod soba to na 100% pod koniec pojawiala
sie informacja, ze kernel jest za duzy

wczoraj w 3 godziny chyba z 15 razy kompilowalem kernela :) robilem to z:
2.4.22: z domyslnymi ustawieniami + potrzebne mi opcje, kernel okrojony
z wiekszosci zbednych mi funkcji, kernel
2.6: jak wyzej oraz z configiem z 2.4.22
rowniez usunalem wszystkie paczki thz zwiazane z jajkiem
(kernel-headers,- ide,-modules,-source) a potem ponownie je zainstalowalem

no a teraz gdy narazie mi dziala nie chce tykac sie ponownej kompilacji

--
pozdrowiska
piotrek