[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: arp

From: Slawek <slwkk_malpka_alternatywa.net>
Date: Wed Apr 14 2004 - 12:39:04 CEST

On Thu, 15 Apr 2004 12:32:49 +0200
"Dominik" <doniu@poczta.fm> wrote:

> przeczytalem- rozumiem ze mam stworzyc i wyedytowac plik /etc/ethers
> i wtedy moj serwer nie bedzie rozmawial z hostami, ktorym nie bedzie
> sie zgadzal ip z numerem eternetowym wpisanym w tym wlasnie pliku,
> czy tak?

Mozna tak zrobic po wydaniu dodatkowego polecenia arp -f, jednak nie
polecam lepiej na iptables powiazac mac z ip, a arp'a stosowac sobie np
do przegladania ile osob jest online.

> co oznacza termin ethers ?bo polecenie to zadne nie jest,
> (przynajmniej na moim slacku),a manuale tycza sie polecen (chyba)

Z mana:

ethers - Ethernet address to IP number database

Jak widac to skrot od dwoch pierwszych wyrazow.

--
pozdr. Slawek
GG: 1262167