[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: swaret jeszcze raz

From: Dominik L. Borkowski <dom_malpka_vbi.vt.edu>
Date: Wed Mar 31 2004 - 23:52:31 CEST

Corvin wrote:

> Program IMHO jest dobry a autor co zwariowa?? Zdarza si?.
> A powiedz mi tak? rzecz czym ró?ni si? slap-get od swareta
> albo lepiej na czym polega jego wy?szo?? lub filozofia?

Disclaimer: nigdy nie twierdzilem wyzsoszci slapt-get nad swaret.

A tak do rzeczy. Swaret reklamuje mozliwosc rozwiazywania zaleznosci.
Teoretycznie to niezla usluga, problem jest w implementacji. Oficjalne
paczki slackware nie zawieraja informacji o zaleznosciach. Wiec swaret
opiera sie o wlasna biblioteke. Czasami to wystarcza, lecz czesto widzimy
wypadki, ze swaret nie rozwiazal zaleznosci [#slackware na
irc.freenode.org]. Wiec jesli ktos chce uzywac swaret, to warto pamietac o
tym - czasami wszystko jest w porzadku, czasami nie.

Slapt-get nie ma tej funkcjonalnosci, i zasada jest prosta: mozesz
zainstalowac/upgrade jakikolwiek pakiet. Jesli robisz slapt-get --update &&
slapt-get --upgrade, tylko zainstalowane pakiety beda odnowione.
Oczywiscie, problem bedzie jesli ktos chce uzywac slackware-current, bo
czasami Patrick dodaje pakiety.