[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Kompilacja jądra - pytanie ..

From: Jarosław Siebert <jsiebert_malpka_poczta.wp.pl>
Date: Wed Mar 31 2004 - 09:39:12 CEST

On Wed, Mar 31, 2004 at 12:02:41AM +0200, AdrianSocho wrote:
> Po kompilacji jądra 2.4.22 ( na razie tego samego co jest, bom
> newbie ) zakończonej "make install" zamiast własnoręcznego
> przenoszenia bzImage'a i System.map'a zauważyłem pliki vmlinuz,
nigdy tak nie robiłem więc mogę jedynie zasugerować następujące kroki:
cd /usr/src/linux
make clean
make oldconfig (zakłądając, że .config to poprzedni działający config)
make menuconfig (jeśli chcesz dokonać zmian w konfiguracji kernela)
make dep (nie dotyczy kernela 2.5.X i 2.6.X)
make bzImage (to skompiluje kernel)
make modules (to skompiluje moduly, jeśli wybrałeś obsługę modułów)
make modules_install (skopiuje moduły do domyślnej lokalizacji, czyli
/lib/modules/WERSJA_KERNELA)
jeśli kompilujesz te samą wersję, by uchronić się przed nadpisaniem modułów
przed make modules_install zmień nazwę WERSJA_KERNEA na np
WERSJA_KERNELA_OLD. Ewentualnie przed make dep możesz w Makefile dodać do
wersji kernela (na samej górze) jakis dodatek (np -moje1).
Obraz kernela kopiujesz gdzie chcesz (standardowo /boot). Nowy kernel po make
bzImage znajduje się w arch/i386/boot/bzImage. Ten plik kopiujesz do /boot/
jako dowolną nazwę. Później uwzględniasz go w lilo.conf lub innym konfigu
bootloadera z którego korzystasz.
Pamiętaj by umożiwić wybór poprzedniego kernela, na wszelki wypadek gdyby
nowszy okazał się felerny.

> vmlinuz.old, System.map i System.old w kalatogu głównym. Czy to
> normalne, i czy właściwie powinienem je przenieść do /boot skoro w
> lilo.conf napisane że ładuje się tak jak powinien z /boot/vmlinuz ??
> Aha, sądząc po rozmiarach i datach zdaje się, że jedyne, co się
> zmieniło w /boot to plik "map".
robisz co chcesz, tylko z głową. Zanim coś zrobisz pomyśl. Przeczytaj jak być
powinno - zrób tak, jeśli będziesz do tego przekonany. Dopiero w razie
niepowodzenia i braku pomysłów na naprawę sytuacji pytaj tutaj.

miłego kompilowania
pozdrawiam
        iu1j4

--