[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: panika ;)

From: Pawel Mazur <rpm_malpka_go2.pl>
Date: Tue Mar 02 2004 - 22:10:15 CET

Kaja Puto wrote:
> no wlasnie, ale jak sie dostac do fstaba? zostane na lodzie. a tak w
> ogole, to na pewno chodzi o fstab? to tylko ja tak palnelam, na oko...
> wydaje mi sie tez ze cos trzeba powiedziec fsckowi, bo on caly czas sie
> upiera ze chce cos robic z /dev/hdc1. no chyba ze on sie slucha fstaba.

To właśnie fstab podaje fsck urządzenie do sprawdzenia :)

Ja zawsze naprawiam to, co zepsułem z pomocą bootowalnej płytki slacka.
Bootuję z płytki, montuję partycję / i modyfikuję fstab. Nie wiem tylko,
czy 9.1 (lub inny) ma obsługę SATA, nie mam jeszcze takiego dysku.

Inne rozwiązanie - boot z CDka jakiegoś Live-a - Auroxa lub Knoppixa
(one prawie na pewno mają już obsługę SATA) i modyfikacja fstaba
na dysku.

Powodzenia :)

--
Paweł M., Melyan