[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: [Problem] Loop-AES

From: Jarosław Siebert <jsiebert_malpka_poczta.wp.pl>
Date: Tue Mar 02 2004 - 09:00:59 CET

On Mon, Mar 01, 2004 at 02:58:01PM +0100, B@sti wrote:
> Witam drodzy grupowicze.
>
> Jak zwykle mam pewien problem. :-) Kiedys bylem uzytkownikiem Mdk 9.2, i
> stworzylem sobie zaszyfrowany plik. Teraz, gdy moj komp pracuje pod
czyli już nie musisz go drugi raz szyfrować.

> kontrola Slacka niestety nie moge korzystac z danych zawartych w tymze
> pliku. :( Objawia sie to tak, ze po wywolaniu (z poziomu roota oczywiscie)
> polecenia:
> losetup -e AES128 /dev/loop0 /tu/moj/plik
po co to? nie wystarczy tylko zamontować tego pliku przez loopback?

> i wprowadzeniu hasla o trzymuje komunikat: ioctl: LOOP_SET_STATUS: Zly
> argument. Uzywam jadra dystrubcyjnego i z tego co sie zdazylem zorientowac,
> to ma ono obsluge cryptoloopa wkompilowana "na sztywno".
od kiedy? Slack nigdy nie łatał kernela, a tego wymaga jajo 2.4.x by mieć
crypto loop. Dopiero w 2.6.x możesz bez łątania korzystać z crypto loop.

> Jesli ktos ma jakis pomysl jak rozwiazac moj problem bede niezwykle
> zobowiazany.
nie wiem jak Ci pomóc. Z crypto loop zacząłem się ibawic dopiero przy okazji
2.6.X, więc nie wiem na ile jest ono zgodne z crypto loop aes z serii 2.4.x.

ja robię to tak:
dd if=/dev/urandom of=/dev/hda2 bs=1M
losetup -e aes /dev/loop0 /dev/hda2
mkfs.ext3 /dev/loop0
mount -t ext3 /dev/loop0 /mnt/crypto
umount /mnt/crypto
losetup -d /dev/loop0
powyższe wykonuję tylko raz przy tworzeniu szyfrowanej partycji/pliku
#do fstab:
#/dev/hda2 /mnt/crypto ext3 noauto,encryption=aes 0 0
#teraz mozna juz mount /mnt/crypto i umount /mnt/crypto
jak widzisz montowanie partycji (lub pliku) odbywa się z pominięciem losetup.
To było tylko przy tworzeniu szyfrowanej partycji (pliku).
Nie wiem na ile jest to poprawne - ale działa i spełnia moje wymagania.

pozdrawiam
        iu1j4

--
             :: Jarosław Siebert ::