[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: QMAIL- BLEDY ??

From: przemmaj <przemmaj_malpka_jebac.spam.com>
Date: Sun Feb 22 2004 - 16:34:27 CET

Użytkownik JSniper <seidokan@o2.pl> w wiadomości <c18bh5$5c4$1@olsztyn.ols.vectranet.pl> napisał:'
> System Slackware 9,1 swierzo po instalacji
>
> Witam pezrrobilem instrukcje ze strony http://www.globi.org/lwq/#whatitis
> dortyczace instalacji i :(
> zaponmianlem jednego kroku --= nie stworzylem katalogu /etc/qmail
> przeprowadzilem instalacje i okazalo sie ze linki nie sa podlaczone
> wyskakiwal komunikat
czyli zapewne nie masz przez to /var/qmail/control - co jest potrzebne
> -------------
> root@SERVER:/usr/local/src/netqmail-1.05/netqmail-1.05# make setup check
> cat qmail-getpw.9 \
> nroff -man qmail-getpw.8 > qmail-getpw.0
> /bin/sh: line 1: nroff: command not found
> make: *** [qmail-getpw.0] Error 127
> root@SERVER:/usr/local/src/netqmail-1.05/netqmail-1.05#
>
> po utworzeniu tego katalogu wszystko poszlo OK (czy do konca to nie wiem) bo
> w kroku
>
> 2.8. Uruchomienie qmail'a
> nie moglem nigdzie znalesc pliku "qmail-start" ?? no ale nic zrobliem plik
> "rc" i poszedlem dalej w miejscu
jezeli nie masz qmail-start w /var/qmail/bin to znaczy, ze nie poszlo
wszystko ok (patrz punkt make setup chec i ./config lub ./config-fast -
jak kto woli...

> 2.8.5. Startujemy qmail'a
> poszlo praswie OK w sumie uruchamiam qmaila pojawai sie
>
> -----------------------------
> root@SERVER:/usr/local/src# qmailctl startStarting qmail
> po komendzie "qmailctl stat" pojawia sie
> root@SERVER:/usr/local/src# qmailctl stat/service/qmail-send: up (pid 2438)
> 1 seconds/service/qmail-send/log: up (pid 2260) 27
> seconds/service/qmail-smtpd: up (pid 2440) 1
> seconds/service/qmail-smtpd/log: up (pid 2265) 26 seconds/usr/bin/qmailctl:
> line 45: qmail-qstat: command not found
> ---------------------------
j.w

> [...]
> --------------------
>
>==
> potem jak pobawilem sie w stworzenie pliku me w ->
> /var/qmail/control/ echo > me
> wyskoczylo cos wiec nie tak ????
>==
> ----------------------------
> 0 S root 539 536 0 69 0 - 337 pipe_w 20:23 ?
> 00:00:06
> readproctitle service errors: ...?
> env: qmail-start: No such file or directory?
> env: qmail-start: No such file or directory?
> env: qmail-start: No such file or directory?
> env: qmail-start: No such file or directory?
j.w!

> No i tu utknolem nie wiem co robic (????) dalej juz nie pójde
> --- Pytanie jak to naprawic w jak najprostrzy sposób gdyż nie jestem tak
> zaawansowanym adminem a to jest mój debiut z programem pocztowym.
>
> dzieki

wniosek taki, ze nie dokladnie i nie pokolei przeczytales lwq, nawet
poczatkujacy administrator poradzi sobie z instalacja qmail'a z tym
tekstem.
przemmaj.