[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

LILO/win98/win2000

From: waxain <waxain1_malpka_wp.pl>
Date: Wed Feb 04 2004 - 14:17:17 CET

Witam

Moj problem wyglada nastepujaco:)

Mam 2 dyski (oba po 40gb). Na 1 dysku (primary) mam zainstalowanego linuxa,
natomiast na drugim dysku (slave) mam na partycji primary Windowsa 98 a na
secundary win2000 (oraz 2 inne partycje).
Chcialem aby z Lilo miec mozliwosc wyboru systemów op. Niby
proste...niestety, pomimo wszelkich staran i czytania roznych informacji na
ten temat nie udalo mi sie tego zrobic.
Owszem wyskakuje monit z pytaniem o wybor systemu, lecz gdy wybiore win98,
nic sie nie dzieje (o win 2000 nie wspomne).
Zmienialem plik lilo.conf (oczywiscie uzywalem "lilo -v"), uruchamialem
liloconfig (i dodalem system win98, windowsa 2000 nie chce przyjac, wypisuje
error), nawet z trybu x-windows probowalem...bezskutecznie.

Dla informacji, linux jest na partycji hda1, win98 na hdb1 a win2000 na
hdb5.
Moj linux to Slackware 9.1

Pomyslalem ze pojde inna droga...ze sproboje to zrobic z poziomu
windowsa...zgralem bootsector linuxa na dysk (z fat32)...przeszedlem do
windowsa...utworzylem katalog boot wgralem tam moj plik
(bootsect.lin)...dopisalem do pliku boot.ini odpowiednia linie
(C:bootsect.lin ="Linux")...zrestartowalem kompa...wybieram linuxa
i....komputer sie restartuje :/, po czy ponownie jestem w menadzerze wyboru
systemow [tego z win2000]...

Jeśli ktoś ma jakies pomysly, lub zna rozwiazanie mojego problemu byłbym
wdzieczny za pomoc:)

pozdrawiam:
waXain