[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Pomocy!

From: redbaron <redbaron_malpka_amnesiac.cjb.net>
Date: Sun Jan 18 2004 - 00:43:52 CET

Osóbka znana jako BoBsOn napisała:

> Witam,
>
> Na wstepie chcialbym zaznaczyc, iz jestem totalnie zielony i mam
> wielki problem (przynajmniej jak na mnie :-)). Calkiem niedawno
> przyszedl do mnie kumpel i zainstalowal mi Slackware'a 9.0.

A dlaczego nie 9.1 ?

> O tak o, bez wiekszych komentarzy. Prawde mowiac zostalem
> rzucony na gleboka wode. Jest to w zasadzie moj pierwszy Linux,
> a slyszalem ze nie nalezy do latwych w konfiguracji i obsludze.

No..., tu można polemizować ;)

> Chodzi mi o to, ze nie mam najmniejszego pojecia jak zainstalowac
> modem i uzyskac polaczenie z netem. Szukalem juz czegos na ten
> temat w necie i nie znalazlem nic procz krociusienkich opisikow.
> I prosze nie odsylajcie mnie do HOWTO. Juz czytalem i jak
> widac nic z tego nie wyniklo...

Jeśli jeszcze nie masz to zainstaluj pakiet "ppp-*.tgz".
Wszystko zależy od tego jaki to modem. Zewnętrzny, wewnętrzny.
Jeśli zewnętrzny to powinien zostać w zasadzie wykryty bez Twojej ingerencji.
Sprawdź. Uruchom skrypt:

#/var/log/setup/setup.90.modem-device

Daj namiar na port szeregowy, do którego podłączony jest modem i OK.
Póżniej pppsetup i heja :)

Jeżeli to modem zewnętrzny to na 99% jest to winmodem, a z takim to
już nieco trudniej może być. Musisz wiedzieć na jakim jest on chipie i
googlować w poszukiwaniu sterowników.

Zajrzyj tu: http://redbaron@kgb.pl. Jest tam taki skrypcik, który może
Ci pomóc zidentyfikować chip ale gwarancji nie daję.
--
....PPP link to [ppp0] terminated
....Demand Dialing Stoped