[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: W pełni "przejsc" na -= Slacka [??]

From: Skyname <skyname_malpka_poczta.onet.pl>
Date: Mon Jan 12 2004 - 10:40:23 CET

On Mon, 12 Jan 2004 09:45:23 +0100, news wrote:

> Witam !

Witam!

> - Mam pytanie czy ktos z was w pełni przeszedł na Slacka 9.1 np.
> i nie uzywa juz zjebajego windowasa,

Tak, chociazby ja - mam 2 stacje robocze Slack 9.0 i Slack 9.1.
Jednak nie sadze ze Windows jest zjebany tj to sie zazwyczaj mowi. no ale
niewazne :)

> - chce przeskoczyc calkowicie na Linuxa, bo na razie uzywam go w ramach
> serwerka tylko,

no czeka Cie sporo wyrzeczen, zmian przezwyczajen i w ogole jesli do tj
pory namietnie korzystales z Windowsa jako systemu na stacje.

> - tu nasuwa mi sie pytanie jak sobie radzi linuxik tzn czy mozna robic na
> nim wszystko co na windzie (mówie o kozystaniu z Photoshopa, ogladaniu
> fimów - dostepnosc codekow?,

co do Photoshopa to niby jest zamiennik Gimp. Mi w zupelnosci wystarcza
nie wiem jak innym. Samego photoshopa mozna odpalic za pomoca
Wine/WineX/CrossoverOffice na upartego.
Z filmami nie ma najmniejszych problemow. Powiem szczerze ze tutaj nie
musze sie martwic o to czy film "ruszy" czy nie. Chodza wszystkie.
A ogolnie jesli chodzi o ROBIENIE WSZYSTKEIGO CO NA WINDZIE to nie licz na
to. Postaraj sie w miare mozliwosci znalezc odpowiednik programowy na
linuksa,ale licz sie z tym ze mozesz nei znalezc. Sprawa gier - wiadomo
jak jest i nie ma co tlumaczyc. Jak chcesz grac NAMIETNIE to zostaw sobie
windowsa na innej partycji.

> - czy dane na facie 32 mozna przekonwertowac na linuxowa partycje [z tego co
> pamietam ntfs mi redhat kiedys nie widzial],

tak mozna przekonwertowac z fat32. co do ntfs to do niedawna mozna bylo
tylko odczytywac jednak obecnie jest chyba mozliwosc tez zapisu. nie
trenowalem tego wiec konkretow nie podam. Pogrzeb na google.pl. W ogole
linuks ma swietna kompatybilnosc jesli chodzi o systemy plikow.

> i w ogóle jak jest ze sterownikami do GeForce4MX 440 , Drukarka HP psc 1200,

do Dżiforsa to wiadomo - sterowniki NVIDI i nei ma problemow
a drukarka? sprawdz na www.linuxprinting.org czy jest obslugiwana.

> i to wszystko jesli ktos juz pracuje zaawansowanie na srodowisku linux, to jaka dystrybuje tu
> poleca na Stacje robocza?

co masz na mysli "zaawansowane pracowanie z srodowisku linux" ?
ja robie mniej weicej to:
- skanowanie
- drukowanie
- webmastering, grafika amatorska
- granie
- internet (www, poczta, ftp, newsy,soulseek,irc, czat, gg, jabber)
- siec (firewall, NAT-udostepnianie lacza, samba, ftp, www)
- filmy, muzyka
- openoffice
- nagrywanie Cd
- i wiele innych mniejszych rzeczy

a co do dystrubucji to juz znasz - Slackware

> Dzieki z gory i pozdrawiam

nie ma sprawy i wzajemnie
Skyname