[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: system domowy

From: afflige <rtrzepacz_malpka_interia.pl>
Date: Sat Jan 10 2004 - 19:38:57 CET

Witam

Użytkownik "Mishek" <mishek@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:btoitp$n6u$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Przed chwilą przeglądałem linux newbie. Jest tam artykuł "linux na
> początek". Jest tam wyraźnie napisane, że slack (SIC!!!) jest systemem
> na serwer a nie do domu. Osobiście jestem posiadaczem 2 komputerów
> domowych, na obydwu pracuje system LINUX SLACKWARE CURRENT. Sprawdza mi
> się on doskonale i jest żywym przykładem, że slack jest świetnę
> platformą domową.
> Jestem ciekaw waszych opini na ten temat.
>
> --
> Mishek

hmmmm, nie uważam zeby slack był odpowiednią dystrybucją na domowy
komputerek zwłaszcza dla kogos początkującego. Oczywiście można go
zaisnstalowac, skonfigurować i używac ale nie polecałbym zaczynanie
komukolwiek używania linuksa od slacka. Z tą dystrybucją jest tak że
przyjemność z jego uzytkowania jest proporcjonalna do czasu jaki
poświęciliśmy na jego poznanie. Nie oszukujmy się Slack zostawia użytkownika
samemgo sobie - jest mało rzeczy które można zrobic automatycznie. Nie wiem
czy kogoś kto zaczyna zabawę z linuksem będzie bawić grzebanie w tekstowych
plikach konfiguracujnych na każdym kroku.
Poza tym trzeba pamiętać że system operacyjny instaluje się po to żeby go
używać a nie konfigurować. Może kogoś bawi konfigurowanie wszystkiego ze
źródeł ale wiekszość użytkowników pewnie chiała by coś szybko sobie
doinstalować i używać a niekoniecznie przeglądac listy dyskusyjne czemu coś
się nie chce skonfigurować lub nie daj boże czemu musze coś poprawiać w
żródłach (chociażby domyslne ścieżki lub cokolwiek). Dlatego Slack ? - czemu
nie ale z pewnością nie dla kogoś kto chce używać systemu a nie go ciągle
konfigurować - a już na pewno nie dla kogś początkującego. Pewnie ile osób
tyle opinii i pewnie pewne ww aspekty są trochę przejaskrawione ale myslę że
slack to nie jest najlepszy wybór na domowy komputerek ;)

pozdrawiam