[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: znów wlamanie

From: GrzeZa <g-s@o2.pl>
Date: Thu Sep 18 2003 - 12:49:30 CEST
[slacklist] Re: znów wlamanie

> Chłopcy nie mogę czegoś zrozumieć, czy = samba była udostępniona na
"zewnątrz" czy poprostu tego robaka = zciągnięto z sieci?

Nie, wydaje mi się, że nie.
w /etc/samba/smb.conf były następujące = zapisy:
 hosts allow = 192.168.0.
 hosts deny = 0.0.0.0/0

> I wyłącz w ssh logowanie na roota, loguj = się na usera a potem "su".

Było wyłączone logowanie na root'a dokładnie = tak jak piszesz.

> Czy ktoś potrafi powiedzieć po ludzku na ile = poważny jest znaleziony błąd
w ssh?

W ssh co chwila znajdywane są jakieś dziury. = Niestety mądry Polak po
szkodzie, ale chyba trza będzie się = przesiąść na ssh2

Nigdy nie sądziłem, że problem włamań może = być aż tak poważny, tym bardziej,
że tam jest neostrada, zmienny adres IP. Hmmm, = może to jest jakiś sposób?
Np. cronem co 0.5 godziny zerwać połączenie i = zmienić sobie IP.

GrzeZa