[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

SQUID + HTB

From: d1g1tal <d1g1tal@o2.pl>
Date: Fri Sep 26 2003 - 17:02:20 CEST
[slacklist] SQUID + HTB

Witam

Wiem ze temat byl juz nieraz tu poruszany, ale i po = przejrzeniu listy jak i
googla nie znalalzme rozwiazania sowjego problemu. = Wiec jest tak ze
zainstalowalem sobie squida 2.5.STABLE4 na slacku 9.0 = z jajkiem 2.4.22.
Wszystko byloby pieknie gdyby nie HTB, ktore = ogranicza ruch do sieci.
Poczytalem troche i znalazlem cos o TOS, wiec do = squid.conf dopisalem:

tcp_outgoing_tos 0x08 localnet

swoim skrypcie HTB zrobilem klase dla squida i = utworzylem filtr:

tc filter add dev eth0 protocol ip parent 1:0 u32 = match ip tos 0x08 0xff
flowid 1:3

Wszystko wydaje sie dla mnie logiczne i chyba powinno =
1:3 nic nie trafia!!

Juz sam nie wiem gdzie szukac rozwiazania.

A moze jest jakis sposob zeby sprawdzic czy squid = napewno znaczy te
pakiety, bo z htb wszystko dotad bylo w porzadku, = wiec mysle ze moze squid
nie robi swojego.

Za wszelkie uwagi bede wdzieczny.

Pozdrawiam
Kamil.....