[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: desktop

From: Sastian <sastian@op.pl>
Date: Tue Oct 07 2003 - 10:04:41 CEST
[slacklist] Re: desktop

> 2) chcialbym sciagac poczte z serwerow pop3... i = jeszcze najlepiej
> czytac ja w pine:) wiem, ze w tej sprawie jest = troche roznorodnych
> rozwiazan, wiec prosilbym o w miare sprawdzone = typy...
>
> czego mam szukac?

Ja wlasnie tak skonfigurowalem sobie poczte.
Trzeba w swoim katalogu domowym '/home/*user*/' = wyedytowac lub utworzyc plik
.fetchmailrc z nastepujacymi wpisami:

poll 'serwer' proto pop3 user 'login' (w tym miejscu = mozna wpisac password
'haslo', ale jezeli nie wpiszesz, to bedzie pytal = przy kazdym uruchomieniu)
i teraz opcje: 'keep' (zeby nie kasowal poczty z = serwera) 'uidl' (zeby nie
pobieral za kazdym razem wszystkich wiadomosci, tylko = te nowe).
Ja korzystam z dial-up, dlatego nie uruchamiam = fetchmail jako demona, tylko
wywoluje go recznie przy kazdym sciaganiu poczty. = Wtedy uzywam takiej
komendy:

# fetchmail -U (bo jedno z moich kont mimo 'uidl' = sciaga cala poczte, a
switchem '-U' wymuszam sciaganie tylko nowych). Mozna = tez:

# fetchmail -UF (zeby jednoczesnie usuwal poprzednio = pobrane wiadomosci z
serwera).

No i oczywiscie 'man fetchmail'

Pozdrawiam,
Sastian

P.S. Nie wiem jak bardzo zaawansowanym linuksiarzem = jestes, dlatego gwoli
scislosci - omijasz wszystkie '