[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Jak odczytac konkretna linie z pliku ??

From: Bizro <bizro@tenbit.pl>
Date: Wed Oct 29 2003 - 12:42:59 CET
[slacklist] Re: Jak odczytac konkretna linie z pliku ??

Witaj Jarosław,

W Twoim liście datowanym 29 października 2003 = (11:17:26) można przeczytać:

JW> Jak odczytac konkretna linie z pliku chodzi mi = o mozliwosc
JW> odczytania konkretnej lini z pliku a nie tak = jak dziala polecenie
JW> tail ktore wypisuje 10 ostatnich linni lub n = tych lini. Mi chodzi
JW> o wypisane tylko np 2 lini lub tylko np 8 lini = z pliku bez
JW> pozostalych. Jak to zrobic ?? - prosze o = pomoc

Ja to robie tak:
(przykladowy skrypt)
$ll - zmienna licznik linii

dmesg > = /tmp/log           = ;          # powycinamy z = logow
grep -n "" /tmp/log | egrep = "^$ll:"

#   I tak dla:
grep -n "" /tmp/log | egrep = "^1:"
1:Linux version 2.4.22 (root@midas) (gcc version = 3.2.3) #6 Tue Sep 2 17:43:01 PDT 2003

grep -n "" /tmp/log | egrep = "^123:"
123:br0: port 2(eth1) entering learning state
...itd.

Problemem jest liczba linii ktora pojawia sie przed =
linia. Poleceniem 'cut -c od-do' zalatwisz = to....

#    Liczbe linii w pliku mozesz = sprawdzic poleceniem wc:
wc -l /tmp/log
132 /tmp/log     #tak wyglada = wyjscie

Jesli znajdziesz prostsza metode wycinania linii = podziel sie,
na pewno kazdy na tym skorzysta, laczne ze mna. = :)

--
Pozdrowienia,
 Bizro         = ;            =        mailto:bizro@tenbit.pl