[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Wireless - pilne !

From: Rafal R. <raven19@o2.pl>
Date: Fri May 16 2003 - 21:10:59 CEST
[slacklist] Wireless - pilne !

Witam !
Problem taki:

POLPAK

LINUX

SWITCH-------Access = Point(Linksys)>>>>><<<<<KLIENCI

Komputer

Moze najpierw tak: moim zadaniem bylo postawienie = serwerka na
Linuxie...bo niestety sprzetowy Router Linksys juz = nie dawal sobie rady
z LANem.
I teraz moje glowne pytanie: dlaczego = "Komputer" ma dostep do Internetu
a ludzie po "bezprzewodowie" nie??? Maja = mocny sygnal, ale niestety nie
maja dostepu. Na serwerze dziala DHCP, ktore = przypisuje adresy IP na
sztywno do MACow i jezeli sobie ktos zmieni adres IP = na swoj..."wyrabany
z kosmosu" to linijki w netfilterze typu:

iptables -t nat -A PREROUTING -i eth0 -s 192.168.1.X = -m mac --mac-source
XX:XX:XX:XX:XX:XX -j DROP  (<<<czy = jakos tak..pisze z glowy..ale tam na
bank dzialaja...wiec nie w tym problem!)

...go zablokuja. Mam pytanie: Access Point posiada tez = jakies swoje dwa
adresy MAC (do wejscia ethernetowego osobny i do = wireless osobny) i
jeden numer IP. I tych macow i IP nie mam wpisanych = na serwerze zeby je
przepuszczal...czy to moze byc powodem? Nie mam tego = w domu...tylko u
kolegi 30 km dalej...wiec nie moge sprawdzic z jakimi = "informacjami"
podrozuja pakiety przez serwer....zeby wybadac co = blokuje. Wydzwania
caly czas do mnie...spanikowany...wiec jutro tam = musze pojechac a nie
wiem za co sie zabrac. Moze ktos ma pomysl?
Z gory dzieki
  Rafal