[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Wireless - pilne !

From: Machoni <machoni@o2.pl>
Date: Fri May 16 2003 - 21:46:22 CEST
[slacklist] Re: Wireless - pilne !

> Moze najpierw tak: moim zadaniem bylo postawienie = serwerka na
> Linuxie...bo niestety sprzetowy Router Linksys = juz nie dawal sobie rady
> z LANem.

Jaki linksys ??

> I teraz moje glowne pytanie: dlaczego = "Komputer" ma dostep do Internetu
> a ludzie po "bezprzewodowie" nie??? = Maja mocny sygnal, ale niestety nie
> maja dostepu. Na serwerze dziala DHCP, ktore = przypisuje adresy IP na
> sztywno do MACow i jezeli sobie ktos zmieni = adres IP na swoj..."wyrabany
> z kosmosu" to linijki w netfilterze = typu:
>
> iptables -t nat -A PREROUTING -i eth0 -s = 192.168.1.X -m mac --mac-source
> XX:XX:XX:XX:XX:XX -j DROP  (<<<czy = jakos tak..pisze z glowy..ale tam na
> bank dzialaja...wiec nie w tym problem!)

No mam nadzieje ze to jest z glowy i z bledem, powinno = byc zaprzeczenie albo
przy adresie IP, albo adresie MAC.

> ...go zablokuja. Mam pytanie: Access Point = posiada tez jakies swoje dwa
> adresy MAC (do wejscia ethernetowego osobny i do = wireless osobny) i
> jeden numer IP. I tych macow i IP nie mam = wpisanych na serwerze zeby je
> przepuszczal...czy to moze byc powodem?

To nie powinno byc powodem, jesli jest to sie bardzo = zdziwie ;-)

>Nie mam tego w domu...tylko u
> kolegi 30 km dalej...wiec nie moge sprawdzic z = jakimi "informacjami"
> podrozuja pakiety przez serwer....zeby wybadac =
> caly czas do mnie...spanikowany...wiec jutro tam = musze pojechac a nie
> wiem za co sie zabrac. Moze ktos ma = pomysl?

Skoro sygnal jest silny to moze zacznij od pinga AP, = pozniej ping serwera,
jak bedzie odpowiedz to szukaj bledu nie w linku = tylko w filtrze. Bez
szczegolowszych danych trudno cos wiecej nt. temat = powiedziec.

Acha... mozesz zajzec i popytac np. tu
news://chipdrive.pl/news.c= hipdrive.pl , sa tez inne grupy wireless, ale
teraz mi wcielo adresy.

Pozdroffka.