[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: postfix

From: Przemyslaw Smialy <xtc1@poczta.onet.pl>
Date: Thu May 22 2003 - 23:15:47 CEST
[slacklist] Re: postfix

> Witaj SlackList!
>
>   Mma pytanko mam zinstalowany sewrew = postfix i pop3d sprawa jest tak
>   wszystko loadnie chodzi gdyby nie to = ze gdy poda sie byle jaki login
>   i byle jaki adres user w porogramie =
>   emailem do kogo ten ktos otrzyma np = sadsa@host.pl w zaleznosci
>   jaki kto sobie da user. oczywiscie = poczty w tedy nie otrzyma
>     bo takiego konta na = serwerze nie wiem wiec dlaczego z dowonlnym
>     XXX@host.pl moze wyslac = poczte z mego serwera nie maja konat ?
> --
> Pozdrowienia,
> [...]

To sie nazywa chyba relay poczty (jesli sie myle to = niech ktos z kolegów
poprawi) Istnieje taka mozliwosc wyslania poczty = przez serwer bez posiadania
konta. Ja poradzilem sobie tak ( narazie), ze w pliku = main.cf  pozwolilem na
releyowanie poczty z sieci lokalnej ( bo jest male = prawdopodobienstwo ze
ktos bedzie taki spam wysylal), natomiast ludzie z = poza sieci nie moga
wysylac przez mój serwer. Robi sie to za pomoca = opcji:

relay_domains = $mydestination, twoja.domena.pl, = jakas domena

i oczywiscie trzeba jeszcze skonfgurowac zmienna = $mydestination.
 Lepszym rozwiazaniem, którym bede sie = zajmowal w niedlugim czasie jest
poczta z autoryzacja. Ale jeszcze ci na ten temat nie = pomoge. Moze ktos umie
cos takiego zrobic to tez sie czegos naucze.