[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

OT pow³oka i polecenia

From: Wasilec Karol <wasilec@wp.pl>
Date: Thu Jun 19 2003 - 23:50:17 CEST
[slacklist] [slacklist] OT pow³oka i polecenia

Witaj slacklist!

  Mam bardzo nietypow¹ proœbê ... pytanie = ;)
  i niepytajcie i niestarajcie sie zrozumiec =
  inaczej ;) hiihih ;)
  co powinienem  zrobiæ aby po = zalogowaniu sie uzytkownicy z wybranej
  grupy (niech bedzie nocomand ) niemieli praw = wykonywania zadnej
  komendy (dos³ownie zadnej nawet cd ) , ale = (i  tu uwaga) jesli by
  uruchamiali program (skrypt w bashu) z = poleceniami systemowymi (na
  przyk³ad echo....   date... who... =
  siê .

  czy do tej pory wszystko jasne ?

  dla pewnosci powturze nieco inaczej :)  = przyk³ad: niemam prawa do
  wykonania komendy echo "ble ble ble = " >> plik.txt , ale gdy
  uruchamiam skrypt *program1 w którym to jest = miedzy innymi polecenie
  echo "ble ble ble" >> plik.txt = wszystko jest ok i skrypt sie wykona.

  mam nadzieje ze mnie rozumiecie ;)

  druga czêœæ to : chcia³bym aby po = wpisaniu czego kolwiek w konsoli i
  nacisniêciu entera (przez usera z grupy = nocomand) wykonywa³ sie
  jeden okreœlony program . jak to zrobiæ = ?

  to bardzo wa¿ne dla mnie jesli mo¿ecie =
  by³bym wdzieczyny za jakiekolwiek sugestie = porady i t p

  P.S dodam jeszcze ze chcialbym tez pozbyc sie =
  takiej ze : jak pisze poczatke komendy i = wciskam tabulator to sie
  pokazuje albo cala komenda albo lista =

--
Pozdrowienia,
 Wasilec        &nb= sp;           &nbs= p;     mailto:wasilec@wp.pl