[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: dalej ntfs

From: Maciej Jan Głowacki <gmj@amg.gda.pl>
Date: Fri Jul 04 2003 - 01:23:51 CEST
[slacklist] Re: dalej ntfs

On Fri, 4 Jul 2003, Darek Litwin wrote:

DL> Dzieki Macieju Janie. Wpisy w /etc/fstab mam = takie:
DL> /dev/hda6     = /mnt/win_e    ntfs   = noauto,owner,ro   0  0
DL>
DL> ale po podmontowaniu dostep do katalogu = /mnt/win_e ma tylko root. Kazdy
DL> inny uzytkownik otrzymuje komunikat: = "Błąd. Nie można zmienić katalogu".
DL> Probowalem roznych wpisow do fstaba, i roznych = opcji polecenia mount,
DL> ale to nic mi nie dalo. I stad prosba do = bardziej doswiadczonych
DL> kolegow, by wyjasnili mi co robie nie tak, = jesli mozna bez ublizania.

Na pewno nie jestem bardziej doświadczony ;-), ale = tyle wiem: jeśli nie można
czegoś _zmienić_ to znaczy, że brak = możliwości zapisu. A to oznacza, że trzeba
sprawdzić tryb dostępu w tymże /etc/fstab -- = okazuje się (man fstab odsyłający
w zakresie opcji do man mount) że ro wśród = opcji daje ,,tryb tylko dla
odczytu'', natomiast rw -- do ,,odczytu i zapisu''. = Poza tym ,,owner'' to
właściciel, a właścicielem /mnt/win_e = prawdopodobnie nie jest user. Więc opcja
,,owner'' być może winna być zmieniona na = ,,user''.

Więc man fstab, man mount i wnioski. Piszę w = trybie przypuszczającym, bo nie
używam ntfs.

Pozdrawiam -- Maciek.

PS: Jeśli cokolwiek co napisałem było = ubliżaniem, to oczywiście przepraszam,
nie miałem takich intencji.

--
MOVE ME VOOYOO!
***** Maciej Jan Głowacki <gmj@amg.gda.pl> = Linux User (#231463) *****