[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: klawisze funkcyjne na konsoli...

From: Michał Piłat <mikie@mikie.one.pl>
Date: Thu Jul 10 2003 - 12:29:31 CEST
[slacklist] Re: klawisze funkcyjne na konsoli...

W liście z ?ro, 09-07-2003, godz. 20:25, Maciej Jan = Głowacki pisze:

> Pewnie możnaby kombinować wsród =
> na daną konsolę i tak trzeba. Więc ja = robię tak: na początku inicjuję
> powiedzmy dziesięć konsol, a potem na = każdej tylko klawisz ,,strzałka w górę''
> i mam polecenia które wydawałem wczoraj. I = wiem, że na pierwszej konsoli mam
> od rana do wieczora pocztę, na drugiej i = trzeciej mc, na czwartej obrabiany
> tekst itd. więc wywołanie jednego z =
> zadeklarujesz konsol) procesów to tylko = <Alt>+<Fn>.

Hej!

A .inputrc? Jeżeli rozmawiamy o trybie tekstowym, to = ten plik odpowiada
za mapowania (readline).

Mały przykład:

Dodanie linii

"\e[[A": "mc\C-M"

do pliku ~/.inputrc spowoduje uruchominie = MidnightCommandera po
naciśnięciu klawisza F1. W podobny sposób = można podbindować inne
aplikacje.

UWAGA! Powyższe działa w trybie tekstowym! w = konsoli pod X-ami nie.
Aczkolwiek pewnie można zrobić żeby =

Miłych eksperymentów, pozdrawiam

--
Michał 'Mikie' Piłat | = mikie(at)mikie(.)one(.)pl
   Próbuję desperacko zrozumieć, =

          &nbs= p;            = ; --- Dave Edison

-- Attached file included as plaintext by Listar = --
-- File: signature.asc
-- Desc: To jest = =?iso-8859-2?Q?cz=EA=B6=E6?= listu podpisana