[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Pliki , skrypty itp pod linuxem ....

From: Maciej Jan Głowacki <gmj@amg.gda.pl>
Date: Sat Jul 12 2003 - 05:30:52 CEST
[slacklist] Re: Pliki , skrypty itp pod linuxem ....

Vitam!

On Fri, 11 Jul 2003, Karol Wasilec wrote:
KW> Czy istnieje jakies ograniczenie co do =
KW> --------------\\--------------\\------------ = wielkosci pliku skryptu ?
KW> -----------\\-------------\\-------------- = szerokości skryptu (pliku) bo tak
KW> robie sobie te wcięcia zeby kod był = bardziej wydoczny i  gdy mam juz 300 lini
KW> kodu to jestem dwa ekrany w prawo :) ile mozna = maksymalnie jechać w prawo z
KW> tym tekstem ;) ?

Nie chciałbym się tu wymądrzać, na pewno nie = jestem wielkim programistą, ale
wydaje mi się, że jeśli powstają tego rodzaju = problemy, to trzebaby trochę
zmienić podejście do programowania. Każde = zadanie można podzielić na mniejsze.
Każdą funkcję można zrealizować za pomocą = kilku współpracujących ze sobą
procedur/skryptów/programów. Wielkość skryptu = powinna być sensownie
nieolbrzymia nie z powodu ograniczeń formalnych, = ale czysto ludzkich.
Oczywiście podział na skrypciki kilkuliniowe = byłby zapewne przegięciem, ale
rozsądna wielkość pliku który można = objąć wyobraźnią istnieje i jest na pewno
mniejsza niż maksymalna dopuszczalna przez system. = Ja wiem, że często
podzielenie problemu na kilka mniejszych = podproblemów może być trudne, ale ten
krok trzeba wykonać. Przepraszam jeśli to = zabrzmiało jak mentorstwo. Chętnie
bym pomógł, ale nie mam kiedy. Natomiast tyle = wiem na pewno: czas spędzony na
dobrym zaprojektowaniu NIE jest czasem straconym. = Przeciwnie -- brak
dopracowanego projektu mści się wielokrotnie =

Pozdrawiam, życząc powodzenia -- Maciek.

--
MOVE ME VOOYOO!
***** Maciej Jan Głowacki <gmj@amg.gda.pl> = Linux User (#231463) *****