[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Połączenie ze Sferią w Linuksie - da się?

From: Sagata <sastian@op.pl>
Date: Thu Jul 17 2003 - 15:45:36 CEST
[slacklist] Połączenie ze Sferią w Linuksie - da = się?

Drodzy grupowicze,

Całkiem niedawno przesiadłem się z Windows na = Slackware 9.0 i jestem
całkowicie zielony.
Niemniej jednak postępując zgodnie z wytycznymi = znalezionymi na różnych
stronach, różnych grupach, w różnych manach, = FAQach i HOWTOsach udało mi się
wstępnie skonfigurować połączenie ze = Sferią.
Sferia jest to nowa sieć telefonii = stacjonarno-bezprzewodowej powstała i
oparta na bazie dawnej struktury sieci = przywoławczej PolPager. Sygnał
telefoniczny przesyłany jest drogą radiową, = zaś terminal obsługujący tę sieć
wyposażony jest również w modem. Nie jest to = WinModem, nie wymaga też
sterowników. W Windows modem ten konfiguruje się = jako modem standardowy o
szybkości 19200, zaś podłącza się go do = portu szeregowego złączem RS-232C.
Aby nawiązać połączenie potrzebne jest = podanie specjalnego initstringa,
który wygląda tak:

"AT+CRM=1;$LGPKT=3"

Dotychczas udało mi się nawiązać = połączenie z serwerem (dzwoni się na numer
#777), otrzymałem też numer IP zdalnego = komputera, z którym się połączyłem,
ale połączenie było martwe - nie było = transferu. Wygląda to tak, jakby nie
widział DNS, chociaż wpisywanie adresu strony po = adresie IP również nie
przyniosło rezultatów.

W Windows połączenie jest bardzo szybkie (jak na =
natomiast w Linuksie do tej pory, mimo miesięcznych = już prób, nie udało mi
się go skonfigurować. Co ciekawsze kontakt z = obsługą techniczną Sferii nic
nie dał, ponieważ Sferia nie wspiera = użytkowników systemów innych niż
Windows.

I tutaj moje pytanie: czy ktoś z Was, szanowni = grupowicze, jest abonentem
sieci Sferia, do tego pracuje w Linuksie i do tego = jeszcze udało mu się to
połączenie skonfigurować? Ja szczerze = mówiąc zaczynam się poddawać, a wiecie
przecież, że Linuks bez internetu bardzo wiele = traci... Jeżeli komuś z Was
lub Waszych znajomych udało się okiełznać = Sferię w Slacku, to bardzo proszę
o informację, bo chciałbym już bardziej = wgłębić się w Slacka, a brak netu mi
to utrudnia.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
Sastian