[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Slackware vs Gentoo

From: Filip Pniewski <filipniewski@op.pl>
Date: Sun Jul 27 2003 - 13:53:06 CEST
[slacklist] Slackware vs Gentoo

Mam ostatnio troche wolnego czasu postanowilem wiec = sprobowac czegos
nowego i zainstalowalem Gentoo(taka dystrybucja ze = zrod
Oczywiscie pojawily sie nowe problemy (co prawda nie = w slacku ale na
gentoo.pl, jakos nikt nie za bardzo wie o co mi =

1.
Mam karte muzyczna fortemedia (w Slacku wkompilowalem = ja w jadro i bylo ok)
Tu postapilem podobnie ale..
odpalam xmms i dostaje komunikat jakby nie byla = skonfigurowana (zeby
sprawdzic czy wtyczka ok,sterownik dobry =
a w terminalu

WARNING **: oss_open(): Failed to open audio device = (/dev/sound/dsp):
Nie ma takiego pliku ani katalogu

Postanowilem nawet skonfigurowac alse(wedlug opisu z = www.gentoo.pl )
alsa laduje sie poprawnie ale blad sie = powtarza

Skopiowalem wiec ze slackowej partycji plik /dev/dsp i = o dziwo zagralo
(do nastepnego uruchomienia systemu i trzeba to samo = zrobic)

2.

Mam karte tv aver media wkompilowalem bttv w = jadro
ale dzwieku nie slychac
Moze ma to zwiazek z problemem nr.1
(aha teraz mam alse moze cos z mixerem?)

3.
Mam rive tnt
uzywam sterownika nvidia (z www.nvidia.com)
Jak laduje  modul
#insmod nvidia  to dostaje komunikat 'nvidia = load with warnings'(czy
podobnie)
Przy pierwszym uruchomieniu x-ow odpalilem xawtv, a = jak wyszedlem ekran
zrobil sie zielony(nawet konsola) i dalsza  = wspolpraca
z nim jest niemozliwa

Prosze pomozcie !(Pewnie i tak wroce do slacka, ale =
gentoo skonfigurowac, bo wlozylem tyle pracy w =