[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: hmm chyba latwe ale ja niewiem zarzadzanie userami

From: czester11 <czester11@poczta.onet.pl>
Date: Tue Aug 12 2003 - 13:21:51 CEST
[slacklist] Re: hmm chyba latwe ale ja niewiem zarzadzanie = userami

W jaki sposób upoważnić użytkownika do = restartu serwera?
Można oczywiście skorzystać z pliku = /etc/shutdown.allow (man shutdown) ale
lepszym rozwiązaniem jest odpowiedni wpis w pliku = /etc/sudoers. Edytując
wspomniany plik uzyskujemy większą kontrole nad = tym co może robić
użytkownik. Poniżej przedstawie tylko = przykładowy wpis w pliku
/etc/sudoers - po więcej informacji na temat tego = nażędzia kontroli dostępu
użytkowników do zasobów komputera odsyłam do = stron manuala: man sudoers, man
sudo.

asmo asmos = PASSWD: /sbin/shutdown -r now
Wpis ten spowoduje, że użytkownik asmo będzie = mugł wydać polecenie sudo
/sbin/shutdown -r now (tylko w takiej formie!) i po = podaniu własnego hasła
dostępowego do systemu zrestartować maszyne = (bynajmniej nie do szycia:)).

Artykuł ze stronki http://republika.pl/= amojmon/slack/index.htm

Pozdrawiam

Czester