[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

znów włamanie

From: GrzeZa <g-s@o2.pl>
Date: Thu Sep 18 2003 - 03:31:28 CEST
[slacklist] znów włamanie

Witam,
mam ponownie problem z włamem (Slackware 9.0, = kernel 2.4.20). Mianowicie
wczoraj w godzinach popołudniowych ktoś lub = raczej coś (chyba na oślep jakiś
cudaczny program do łamania serwerów) = zniszczyło mi konto root na serwerku.
W /etc/passwd jest takie konto root, nijak nie mogę = się zalogować ani
lokalnie, ani przez ssh. Po uruchomieniu w trybie = single, pozwala mi wejść
na konto root po podaniu aktualnego hasła, chcąc = je zmienić wszystko jest
Ok, ale w normalnym trybie w dalszym ciągu nie =
logach samby często pojawiał się ktoś (lub =
alevrius_. jakiś czas temu pisałem o włamie i = uszkodzeniu samby. Naprawiłem
to. Wczoraj znalazłem pozmieniane prawa do = kilkunastu programów (m.in. top,
ifconfig, ps, netstat i inne) pozmieniane było we = wszystkich tych plikach
owner na 3287, oraz gorup na users, a przecież one = powinny mieć root i bin.
Niektóre z tych plików miały inną niż = oryginalnie długość i nie działały jak
należy. Po rozmowie ze znajomymi dowiedziałem = się, że ostatnio odkryta
została dziura w ssh i pojawiło się mnóstwo = takich padów serwerów.
Moje pytanie grzmi: Jak odzyskać kontrolę nad = serwerem? Nie uśmiecha mi się
stawianie, konfigurowanie i tuningowanie wszystkiego = od nowa. Niestety jak
na razie mam jedynie ten czarny scenariusz, a = najgorsze jest to, że jestem
na urlopie i chyba mi Sie on skróci :(

Dzięki za pomoc
GrzeZa