[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: nowy

From: Robert Radko <bercik-r@o2.pl>
Date: Fri Jan 31 2003 - 00:10:46 CET
[slacklist] Re: nowy

----- Original Message -----
From: "Łukasz Garbal KUL" = <lukasz.garbal@kul.lublin.pl>
To: <slacklist@slackware.com.pl>
Sent: Thursday, January 30, 2003 6:17 PM
Subject: [slacklist] nowy

> Witam wszystkich! Nazwyam sie Lukasz Garbal, = pracuje na polonistyce KUL,
> pracowalem pod SuSE i Debianem, a teraz probuje = Slackware 7,1 ze wzgledu
na
> BSD i stabilnosc, ktora juz wyprobowalem. Mam = pare spraw na poczatek :)

witam kolege lubelaka;)

> 1. Patrzylem w archiwum, ale problem pozostal w = moim przypadku
> nierozwiazany - mam komp. proc 486, 32 ram, bios = wykrywa dyski do 9 GB,
nie
> ma cd-rom :)

bios nie widzi ale linux zobaczy > 9GB, jak bedzisz = sie bootowal z partycji
ponizej osmego GB bedzie spoko

> sa dwie partycje fat16, 3 ext2 (jedna na korzen, = pozostale to /home i
/usr).
> LILO sobie z tym nie radzi. Probowalem ranisha, = ale wywala windows
wowoczas.
> LILO instaluje w mbr, nie w root, ale nie = pomaga, co wiecej, linux widzi
> partycje dos odwrotnie niz dos - tzn. fat-c to w =
> a fat-d - c.

to przestaw sobie w /etc/fstab, np. ja mam:
/dev/hda1        = /dysk_c          = 0
/dev/hdb1        = /dysk_d          = 0
u ciebie bedzie hdaX gdzie X to nr. partycji na dysku = - poprostu zamien
wpisy w fstab i powinno byc ql

> W nocy dzis nawet DOS na pare godzin zamienil sie = literami, ale za pomoca
> cfdisk wrocilem do tego co bylo.

wszystko zalezy od tego jak masz te partycje pukladane = na dysku, chyba masz
cos z tym nakopsane, patrz nizej

> Jakie rozwiazanie polecacie? inny boot-manager? = konfiguracja?

ja z reguly najpierw partycjonuje dysk pqmagic'em = (kasuje stare partycje i
zakladam po kolei nowe)
lilo wrzucam do root, a jako bootmanagera uzywam =
uzywa bsl'a i sobie chwali..., kwestia = przyzwyczajenia - moze byc jakis inny
zamiast lilo moze byc grubb - ale nie uzywalem i nie = wiem jak dziala

> 2. Czy byloby lamaniem praw autorskich zebym = swoja strone domowa
> zaprojektowal zgodnie z design www.slackware.com = _z_zaznaczeniem_zrodla??
> myslalem do nich napisac i zapytac :)

tu ci nie pomoge

--