[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Jak ograniczyć userów ?

From: Machoni <machoni@o2.pl>
Date: Mon Feb 03 2003 - 13:09:37 CET
[slacklist] [slacklist] Re: Jak ograniczyć userów ?

> Po pierwsze proponuje wrzucic userów do jednej = grupy - to ulatwi
> ustwianie praw dla nich. Wtedy zabierasz tylko = prawa przegladania
> katalogu nadrzednego dla /home (czyli ../ ) i = juz user nie wyjdzie poza
> swoj katalog.

Jesli zabierzesz prawa przegladania / to user wyjdzie =
tyle ze go nie wylistuje, zas do /home wyjdzie i go = wylistuje. Zeby zabrac
prawo do przegladania katalogow innych userow = musialbys zabrac prawa
do przegladania katalogow innych userow, czyli prawo = przegladania tylko
dla wlasciciela katalogu, tyle ze jest user bedzie =
zmieni ;-)

Acha... jak sie uprze to i tak bedzie mogl przegladac = katalogi systemowe np.

Przy okazji praw dostepu (nie chce mi sie tworzyc = osobnego topicu). Jak
ograniczyc
prawa dostepu w proftpd do nowo utworzonych plikow / = katalogow, ale tylko
w konkretnym katalogu. Jasniej: jest sobie katalog = /incoming sa z niego
zdjete
prawa odczytu natomiast istnieja prawa zapisu. Teraz = jesli user zalozy w nim
katalog
to juz moze odczytac jego zawartosc = :-(.    Da sie to zmienic ??