[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: sieciowka<->hub

From: Cnotliwy <cnotliwy@poczta.onet.pl>
Date: Tue Feb 11 2003 - 19:36:08 CET
[slacklist] Re: sieciowka<->hub

Hello Konrad,

Tuesday, February 11, 2003, 4:51:03 PM, you = wrote:

KL> Witam
KL> Mam taki maly problem z hubem: Polaczone sa = trzy komputery i jezeli z
KL> jednego wysylam plik na drugi poleceniem scp = to transfer mam zalosny, ale
KL> jezeli sciagam z tego samego komputera to = transfer mam okolo 500K.
KL> Zainstalowalem server FTP i okazalo sie, ze = jak wysylam z tego samego
KL> komputera co poprzednio to transfer mam okolo = 1M, ale buja sie od 700K do
KL> 1M. Po NFSie transfer mam podobny jak po FTP. = Czy to mozliwe zeby
KL> kodowanie przesylanych pakietow spowolnialo = transfer az o polowe?

> [...]

Ewidentnie winę za ten stan rzeczy ponosi sieciowka = ktora podnosi sie
w full-duplex`ie.
Albo co bardziej prawdopodobne ma na sztywno = ustawiony taki tryb w
EPROMie.
Nie napisales jaka to karta wiec ciezko powiedziec = jak ustawic :)
Dla najpopularnieszych REALTEKow 8129(10M) i = 8139(100/10M) wiadomosci o tym jaki
jest tryb znajdziesz w messages.
Zdarzalo mi sie że zainstalowane (w tej samej) = maszynie karty 8129 i
8139 wymuszaly na sztywno fduplex w  = 8129(10Mbit) o ile tylko 8139 byl
w trybie fullduplex.

Na wszelki wypadek poogladaj dyskietke ze sterownikami = - powinien tam
byc jakis programik ustawiajacy parametry pracy kart = - niestety dziala
zwykle tylko pod "czystym DOSem"

--
Best regards,
 Cnotliwy        &n= bsp;           &nb= sp;       mailto:cnotliwy@poczta.onet.pl