[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: cbq - ograniczanie lacza

From: mr.marino <mr.marino@wp.pl>
Date: Thu Feb 13 2003 - 08:17:17 CET
[slacklist] Re: cbq - ograniczanie lacza

jelsli chodzi o ograniczanie tylko kazy to jest maly = problem ... mozna by
wpisac ograniczenie dla wszystkich portow na jakich =
wszystko dla calej sieci przeznaczyc ... to mozna na = ppp0 zrobic wtedy ...
ale mozna cale lacze podzielic ... nie mam = "czarnego pasa" z cbq ... moge ci
tylko napisac jak ja mam to rozwiazane:
mam kilka pliczkow cbq-XXX.XXX

-> cbq-XXX.XXX
# start.
DEVICE=eth0,1Mbit,100Kbit
RATE=30Kbit
WEIGHT=3Kbit
PRIO=7
RULE=192.168.0.4
RULE=192.168.0.5
RULE=192.168.0.11
# stop.

jesli stworzysz drugi taki pliczek , przykladowo = mozesz dac inny (lepszy)
transfer dla admina :-D a dla reszty troszke = gorszy
ograniczam ruch na inerfejsie ethX dlatego ze = zwyczajnie wtedy moge dzielic
wszystko bezposrednio na ludzi ... jesli ci zalezy na = ograniczeniu calej
sieci wystarczy podac adres sieci  = (np.:192.168.0.0) wtedy cala siec bedzie
podlegala pod regulki

to co zrobiles w cbq-01.net to ograniczenie transferu =
kozystac z calego dostepnego transferu ... ale rob = jak juz tam uwazasz za
stosowne

do wszystkich ... krytykujcie, wyzywajcie, = podpowiadajcie ... nie musze sie
znac na wszystkim ...
opisalem tylko to co mam u siebie i stwierdzam ze =
nie udostepniam zadnych uslug zwiazanych z netem na = swoim serwerku (ftp,
http, itd)

pozdrawiam

> Witam,posiadam na serwerze SDI i staram sie = ograniczyc sciaganie plikow
przez szalonych uzytkownikow KaZZy.Odnalazlem =
CBQ.INI I na podstawie nich opracowalem dwa pliki = konfiguracyjne

> [...]
> PRIO=6
> RULE=217.96.131.145
> # stop.

> cbq-02.eth
> # start.
> DEVICE=eth0,1Mbit,100Kbit
> RATE=1000Kbit
> WEIGHT=100Kbit
> PRIO=7
> RULE=192.168.0.4
> RULE=192.168.0.5
> RULE=192.168.0.11
> # stop.
 > I nie jestem pewien pojec RATE oraz = WEIGHT,czy wedlug tych dwoch plikow
sciaganie z plikow z internetu bedzie ograniczone do = 5 kb ? a szybkosc karty
sieciowej do 100 kb ?
> Bo wyczytalem w instrukcji ze dzieli sie wartosc = przez 10 wiec musialem w
RATE ja pomnozyc.Czy mozna ewentualnie jeszcze = rozbudowac te pliki ?