[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Dwa lepe slacki.

From: Mandor <mandor@autumn.iq.pl>
Date: Wed Feb 19 2003 - 10:08:22 CET
[slacklist] Re: Dwa lepe slacki.

Łukasz's whisper ended in thunder...

> A kable masz dobrze zrobione?

Wlasnie zrobilem nowe i nic z tego.

Konrad's whisper ended in thunder...

> A co zwraca ifconfig?

Zwraca  wszystko  w porzadku. Ale dla =
0xcf00. Nie za dlugi?

> Poustawiane masz jak trzeba? Choc nie = sadze,
> zeby o to chodzilo bo jak piszesz siecowki = startuja. Jezeli nie wiadomo o
> co chodzi o pewnie chodzi o kable, zrob debuging = kabli na poczatek. Jezeli
> laczysz kompy przez huba to rj45 nie powinien = byc skrosowany, mam
> nadzieje, ze o tym pamietales?

:)  Nie,  nie  sa  = skrosowane.  Ale  przygotuje  jeden  skrosowany =
podlacze bez huba.

>  Ja mialem problem taki, ze chcialem = zrobic
> siec na 10.0.0.0 ale nie szlo, wiec zrobilem na = 192.168.1.0 maska
> 255.255.255.0 i poszlo.

Nie,  nie  poszlo,  ale  = wlasnie  zauwazylem,  ze  gdzies  w gaszczu
komunikatow,   kilka  linijek  = ponizej  tego,  ze rozpoznaje karte i
nadaje jej wskazane IP, pojawil sie tekst:
eth0: media is unconnected, link down, or =

Nie wiem gdzie dalej szukac.

> A moze to rzeczywiscie arp.

Raczej juz nie.

pocketer's whisper ended in thunder...

> Miałem taki sam problem - Realtek 8139C i 3Com = 900 coś. Zrobiłem tak,
> że na sztywno ustawiłem aby działały w = 10Mbps FullDuplex
> (autonegocjacja nie działała tak jak = powinna)

A  one  nie  powinny  byc  = w  moim  przypadku na Half? Kiedys mi tak
wpajano.

> /etc/modules.conf jeżeli masz to w modułach, = 3Com:
> options 3c59x options=0x200

> Realtek:
> options 8139too media=0x255

> Jeżeli to ma być half-duplex to potrzebne =
> = /usr/src/linux/Documentation/networking/8139too.txt i 3c509.txt

W  pliku  8139too.txt  znalazlem  =
dodano  komunikat  bledu,  ktory = wlasnie mi sie pokazuje. :) Ale nic
wiecej ciekawego tam nie bylo.

Wykonalem 'cat /proc/pci' i zauwazylem, ze karta = sieciowa i USB maja
to samo IRQ. Moze to byc przyczyna? Jesli tak, gdzie = to zmienic? Ten
komp ma na płycie 5 portow USB i spokojnie moge cos = powylaczac.

Pozdrawiam.

--
Mandor