[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

MySql - jak sprawdzic poprawnosc instalacji.

From: Machoni <machoni@o2.pl>
Date: Wed Feb 19 2003 - 13:07:48 CET
[slacklist] MySql - jak sprawdzic poprawnosc instalacji.

Witam.

   Ech... nie moge sobie dac rady, moze ktos =
nastepujaco:
Jest sobie zainstalowany Apache z obsluga PHP i to =
Jest sobie zainstalowany MySql - i to tez =
Ale za zadne skarby nie jestem pewien czy dziala = obsluga MySql spod PHP.
Sciagnelem i mecze taki projekt jak LMS (baza danych = o userach sieci -
platnosci dane itp.) ale za zadne skarby nie moge = zmusic tego do dzialania.
Myslalem sobie, ok. popelniam jakis blad w = konfiguracji lms'a  ale nie,
ostatnio wpadla mi inny projekt bazy obslugiwanej = przez php i ten tez nie
dziala. Zglasza mi niemoznosc polaczenia z serwerem. = Jest tam sobie taki
fragment:
  $db_name = "baza";
  $table_name = "tablica";
  $link = mysql_connect("localhost", = "dbadmin","password") or die("Could not
connect to server!");
  $select_db = mysql_select_db($db_name, = $link);
 i wlasnie ten komunikat mi wywala "Could = not connect to server!".
Zaznaczam ze baza jest dodana i z poziomu mysql'a ja = moge obsluzyc.

Ma ktos jakies pomysly. W konfigu php w sekcji mysql = nie widze zadnych
ustawien katalogow bazy czy cos.
Acha.. php znam dosc slabo zas sql dobrze z teorii = slabiej z praktyki ;-)

Tnx za odpowiedzi.