[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: DNS jak to możliwe ze ... :)

From: Pijanowski, T <pijanowskit@bioton.pl>
Date: Tue Mar 04 2003 - 13:49:37 CET
[slacklist] Re: DNS jak to możliwe ze ... :)

> -- Fakty
> z kompa1 ( lan) robie ping komp2 -- nie dzia nie = moe znale hosta
>          =              = ping komp1.test.costam -- jest odpowied
> z serwera na ktrym jest DNS -- ping komp1 -- = jest odpowied
> --PYtanie
> co moze byc powodem ze komp z lanu (np komp2) = mie moe pingowa po samej
> nazwie komputera (np komp1) a po caej domnowej = (komp1.test.costam)

> NIE korzystam z pliku hosts

Wlasnie! Dobrze by bylo zebys jednak skorzystal z = pliku /etc/hosts, wtedy
bedziesz mogl pingowac po samym aliasie. Wydaje mi = sie, ze na jednym z
kompow masz ustawiony alias w /etc/hosts i dlatego z = jednego pinguje a z
drugiego nie.

 nie korzystam z żadnego pliku hosts napwno = bind pierwsze co robi po patrzy
do tego pliku tylko czy w czasie gdy przchodzi = zapytanie czyli komp1 pyta
się serweraDNS o komp2 serwerDNS zagląda do hosts =
192.168.48.2 i odpowiada z tm ze też to nie dziła =
stref
stwierdzenie :
nie pinguje po aliasach do określonych kompów =
jest komp2 DNS tego mu nie podaje mozę hosts = powinien mieć wpis w formie
192.168.48.2    komp2
a ja miałem
192.168.48.2    = komp2.test.costam       =         komp2
z tym jednak czy DNS czyta pierwszy plik etc/hosts i = serwerDNS z niego
korzysta
czy hosts powinien mieć każdy klient co jest bez = sensu bo trzeba czały czas
aktualizować
tomski
moze na GG pogadamy