[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: ...ipv6...

From: Gray <gray@toya.net.pl>
Date: Sat Mar 08 2003 - 11:48:34 CET
[slacklist] Re: ...ipv6...

From: kobe <kobe@14.pl>
To: slacklist@slackware.com.pl
Date: Saturday, March 8, 2003, 11:19:47 AM
Subject: [slacklist] ...ipv6...

> Hello,
> mam taki problem z ipv6 chodzi o irca i o = laczenie z poszczegolnymi serverami ipv6 wyglada to tak:

> 11:14 -!- Irssi: Connecting to =
> 11:14 -!- Irssi: Connection to =
> 11:14 -!- ERROR Closing Link: = kobe-[unknown@2001:470:1f00:ffff:0:0:0:dd] (Unauthorized =
> 11:14 -!- Irssi: Connection lost to =
> 11:15 -!- Irssi: Removed reconnection to server =
> 11:15 -!- Irssi: Looking up =
> 11:15 -!- Irssi: Connecting to =
> 11:15 -!- Irssi: Connection to =
> [...]

wydaje mi się, że chodzi o to:

masz tunel ipv6 u któregoś z providerów = (xs26.net tb.ngnet.it itd).
providerzy ci nie mają i-line na wszystkich serwery =
przykładu:
xs26.net ma i-line na irc6.ngnet.it (+r), =
irc.linz.at (+r ale z możliwością zdjęcia na = kontretne ip po podaniu
sensownego powodu).
tb.ngnet.it ma wjazd bez +r na serwery włoskie = (przynajmniej jakiś czas
temu tak było).

niektóre serwery udostępniające shell'e mają = wjazd na japońskie i itp
serwery irc6 ale jest to spowodowane znajomościami = adminów tychże
serwerów z ircopami w danym kraju itp.

właściwie nie ma się co dziwić tym = ograniczeniom bo danie ludziom do
ręki ogromnych pul adresów v6 spowodowało na = początku straszną
abuserke i tylko rygorystycznymi zasadami można = ją opanować.

niebawem będzie działać znów krakow6.irc.pl = ale co to za zabawa,
prawda? ;)

pozdr.
gray