[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: ograniczenie dostepu

From: Przemysław Śmiały <xtc1@poczta.onet.pl>
Date: Mon Mar 17 2003 - 00:14:14 CET
[slacklist] Re: ograniczenie dostepu

> Witam.
> Mam pewien problem otoz zakladajac siec = zobowiazalem sie kazdemu dac konto
shellowe
> na serwerze i niestety jedna osoba zbyt duzo = kombinuje...w jaki sposob
moge zrobic aby nie
> mogla ona uruchamiac zadnych programow czy wyjsc = spoza /home ? wiem ze
moge
> ograniczyc dostep poprzez np: "chmod 700 + = nazwa katalogu" ale w ten
sposob inni
> uzytkownicy beda poszkodowani a mi rozchodzi sie = tylko o jednego
delikwenta

polecam łatę na jądro grsecurity, ma dużo = opcji, w tym na przykład nie można
odpalac żadnych binarek, poza tym jeszcze = pościągaj bit suidy z wszystkiego
co się da, no i może jakiś programik = zabezpieczający? Słyszałem jeszcze (
ale nie wiem dokładnie) o takim shellu = "ograniczonym bashu". Porozglądaj się
za tym i daj gościowi takiego shella.
Ja robię ciach, jak widzę że ktoś kombinuje ( = ale można się wiele nauczyć)