[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

kazaa... hm...

From: TheRaV(tm) <therav@wp.pl>
Date: Wed Mar 19 2003 - 23:28:30 CET
[slacklist] kazaa... hm...

    witam

    w zwiazku z tym ze b. czesto = przewija sie na forum problem jak
    zablokowac kaze, donkey'a, inny = shit mam takie przemyslenia...

    po co wlasciwie blokowac taki ruch = skoro wlasciwie mozna tak
    skonfigurowac serwer, zeby te = programy nie byly uciazliwe dla
    innych uzytkownikow (czyli nie = zabieraly 99% lacza, czy to pasma
    wejsciowego, czy tez wyjsciowego). = wystarczy przeciez iproute i
    kilka filtrow CBQ/HTB zeby = wszystko bylo ok...

    no i druga sprawa ktora sie z tym = wiaze to to ze blokujac
    uzytkownikom takie programy de = facto blokujemy im dostep do
    sieci. o ile jeszcze potrafie = zrozumiec sytuacje sieci
    osiedlowych (chociaz tam tak samo =
    stosowanie takich rozwiazan w = sieciach komercyjnych, np. w
    bloku, osiedlu to juz lamanie = zasad umow typu "dostep do sieci
    internet" w ktorych zwykle = nic nie ma o blokowaniu czegokolwiek.
    do takich wnioskow doprowadzil = mnie przyklad kumpla ktory
    mieszka w bloku i korzysta z = osiedlowej, komercyjnej sieci z
    dostepem do inetu, gdzie = zablokowane jest praktycznie wszystko
    oprocz typowych uslug (www, ftp, = poczta, komunikatory, itp.).

    a mecze was wszystkich moimi = wypocinami bo chcialbym poznac
    wasze zdanie na ten = temat...

TheRaV(tm)

therav@wp.pl
GG# 1794664