[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: reboot kompa pod nowym jajem-cd

From: demeus <demeus@go2.pl>
Date: Sat Apr 12 2003 - 20:16:09 CEST
[slacklist] Re: [slacklist] reboot kompa pod nowym = jajem-cd

>Podziękowania za interesowanie i rady =
>Tomasz Zaustowicz
>Mirosław kosmala
>Skopi
>i innych na których pomoc zawsze można = liczyć na >slacklist<
>
>Stare jajo 2.4.18
>Nowe jajo 2.4.20 wielkości 1,1Mb  z = ...../../i386/boot/bzImage
>kopiuję np. do /bzImage. = /usr/src/linux/System.map do /System.map.
>edycja lilo to dodatkowy wpis:
>  image=/bzImage
>       = root=/dev/hda1
>       = label=jajo-2.4.20
>       = read-only
> [...]

ja miałem cos podobnego po kompilacji nmowego jaja = (też z 2.4.18 przeszedłem na 2.4.20) kiedy po komplicaji = restartowałem kompa załączało się lilo i dekompresowało = jajko następował restart...

lecz któregoś razu zamaiast restartu zobaczyłem = napis EBDA too Big
nawet poruszyłem ten problem na tej grupie ale bylo = bez odzewu...
poszukałem troche dokładniej na necie i = znalazłem
EBDA = Extended Bios Data Area lub coś podobnego = ;) dokładnie juz nie pamiętam ale chodziło o rozmiar jakiejś = alokowanej pamięci przy starcie systemu... błąd leżał w = lilo

w każdym razie u mnie pomogło zainstalowanie = najnowszego lilo :) i problem znikł...
no cóż nie wiem czy pomogłem ale jakbyś = próbował to ruszyć to daj znać jak poszło

pozdroofka demeus