[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: statystyki transferu luserow z sieci

From: Machoni <machoni@o2.pl>
Date: Wed Apr 30 2003 - 21:22:04 CEST
[slacklist] Re: statystyki transferu luserow z sieci

> Witam
> Posiadam slck`a 9.0 iptables lstat rrdtool`a - = moglbym
> prosic o jakies linki na ten temat albo jakas = pomoc, moze
> rady cos co mi sie przyda??
>
> A czy mozliwe jest zrealizowanie na lstat`cie = funkcji
> ipfm`a - tzn zliczanie kto ile zassal i = wysłał albo w jakis
> inny sposób bo ipfm jest dziwne totala mi nie = zlicza
> powyrzej 2gb no i restart i staty od = nowa....

No to jest dosc proste, ja biore ilosc danych z = firewalla. Poprostu
stworzylem sobie dodatkowy lancuch, do ktorego jest = kierowane wszystko co
normalnie by szlo jako accept. Teraz w tym lancuchu = sa wyszczegolnieni
userzy, np:

iptables -A lstat -s 192.168.1.2 -o ppp+ -j = ACCEPT
iptables -A lstat -d 192.168.1.2 -i ppp+ -j = ACCEPT

albo

iptables -A lstat -s 192.168.1.2 -d 192.168.1.0/24 -j = ACCEPT
iptables -A lstat -d 192.168.1.2 -s 192.168.1.0/24 -j = ACCEPT

To jak chcesz miec staty tylko z ruchu user - internet = (czyli wykluczac ruch
lokalny).

W lstacie tworzysz nowa statystyke i dajesz na niej 3 = wykresy
1)   lstat1   "opis - np = wyslal"  kolor
2)   lstat2   "opis - np = odebral"  kolor
3)   lstat1+lstat2  "opis - np = razem"  kolor

i tak dla kazdego userta (oczywiscie ze zmiana = zmiennej lstatx)
i voila.

Tyle ze lstat jak i mrtg troche te statystyki = falszuje, moze jak by ustawic
czestsz zbieranie to by bylo lepiej, ale tak to mi = sie juz zdazalo ze razem
bylo mniejsze niz ruch w ktoras strone.

Tak wiem... nie jest to ekonomiczne, kolejne regoly do = sprawdzenie co
obciaza system.
Acha, jeszcze jedno, na koncu musisz dodac jeszcze = rogole np:

iptables -A lstat -j ACCEPT

akceptacja wszystkiego, lancuch usera nie moze miec = polityki domyslnej a
niech Ci sie zagubi jakis pakiet...  to tak na = wszelki niewielki przypadek.
Do lstat i tak dociera to co miales do ACCEPT wiec = nie ma problemu z
bezpieczenstwem.

Pozdroffka
Machoni.

Ps. Jak mi sie bedzie chcialo to moze napisze jakis = artek a moze kilka i
gdzies umieszcze, ale teraz mi sie poprostu nie chce = ;-)