[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

100 pytan do...

From: Breorn <silvain@o2.pl>
Date: Fri May 02 2003 - 00:30:29 CEST
[slacklist] [slacklist] 100 pytan do...

Witam...

Od czego by tu zacząć....
więc tak:
w najbliższym czasie tepsa ma 'nam' zainstalować = neo+ w związku z czym
zainteresowałem się czymœ co mogło by = pełnić rolę routera... początkowao poszło na
freesco ale było jakieœ takie 'małe'  = więc wybór padł na zipslacka...
i tu się zaczęły kłopoty.... w linuxie = znałem tylko dwie komendy.... reboot i man :)

powiedzmy że ten okres mam już za sobą (znam = więcej poleceń ;) , przyszła wiec pora
aby przejœć trochę dalej i popytać o = parę rzeczy:

na początek może tak.... mam teraz wersję z = kernelem z seri 2.2x (slack 8 czy 8.1 ???)
a najprawdopobniej w tym momencie ciągnę wersję = z '9-tki' a tam zapewne jest kernel
w wersji 2.4x.... na początek... czy są = jakieœ różnice ?
z tego co czytałem w howto o routingu pod 2.4 =
że ipchains zastąpiono niewiele (???) = różniącym się iptables(2 ?).... czy nie ?? :PP a
wczeœniej było coœ jeszcze innego.... =
raz...

następna rzecz... w sumie tak z ciekawoœci: = moduły np do irc czy ftp - wiem na czym
polega tryb aktywny/asywny ale bardziej zastanawia = mnie to jak zostało rozwiązane to
że mimo tego że nie jest zastosowana (?) = translacja portów wszystko działa ok (i tak
wogóle mam nadzieję że działa to także w = momencie gdy naraz z np. ftp korzysta
więcej użytkowników)

telnet czy ssh ? ssh jest szyfrowane ale czy są = jeszcze jakieœ różnice (linux ma być u
innej osoby - która będzie miała neo podpięte = więc wprowadzać ewentualne zmiany
mam zamiar przez w/w) ?
i inna sprawa z tym związana - inni użytkownicy - = mam takiego plana aby każdy mógł
się połączyć do routera i zobaczyć tam np. = wykresy z aktualnym transwerkiem (z
podziałem na użytkowników żeby ludziska = miały powody do kłótni :) czy np. poczytać
sobie jakieœ info przeze mnie wyprodukowane... = no to teraz jak to zrobić ? do głowy
przyszło mi coœ takiego co widziałem w =
innego (w tym wypadku np jakiœ progs) ale co =
tym coœ jeszcze udostępnić ? czy np. da = się przełączać konsole poprzez sesję ssh czy
telnet i np. zrobić coœ takiego żeby na = różnych konsolach było co innego wyœwietlane ? i
na koniec: czy coœ takiego wogóle ma = jakiœ sens ? :)

pod koniec trochę 'łopatologii' :) - jeœli = zipslack jest 'obciętą' wersją jakiegoœ tam slacka
to aby zwięszyć jego funkcjonalnoœć mogę = sobie doinstalować pakiety z danej wersji
slacka  które znajdują się razem z =
pamiętam) itd.... czy nie ? :)

i na koniec.... hehe œciągam sobie posty z = archiwum żeby po raz n-ty tego samego nie
maglować ale raczej napewno jeszcze jakiœ = mój post zobaczycie ;) - do pomęczenia
idzie CBQ/HTB (mam coœ na ten temat - ee.... nie = wygląda przyjaŸnie :(    )

no może jeszcze jedna rzecz... a mianowicie neo i = skrypt do połączeniaa - w poradach
była omówiona sytuacja gdy połączenie z netem = zostanie zerwane i istnieje
koniecznoœć wylogowania się - czy = korzystając z crontaba (muszę jeszcze dokładnie
poczytać z czym to się je :P)  lub =
skonstruować taki skrypt który (w wypadku = napotkania problemów) automatycznie
wylogowywał się a potem próbował ponownie = zalogować... do skutku ?

to tyle... sorki za długi post