[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: jak odpalic dsl`a - cos dla tych co nie wiedza, a pytali

From: Leszek Woźniak - prywatne <fazji@go2.pl>
Date: Sun May 04 2003 - 23:34:37 CEST
[slacklist] Re: jak odpalic dsl`a - cos dla tych co nie wiedza, a = pytali

> Ja tu nie widze zadnego remisu, bo to nie jest = jakis konkurs, a ja nie
> prowadze z Toba zadnej rywalizacji.
> Z neo+ mi sie nic nie pomylilo bo nie mam ani = neo+ ani dsl'a (pozatym neo+
> ma dynamiczne ip). Ja Ci mowie jak zachowuja sie = sieci i jak tworzy sie
> subsieci.
> Z tym "nie pierdol" to mocno = przegieles stad tez uwazam nasza dalsza
> dyskusje za bezcelowa, powiem tylko ze jak masz = maske   /30 i adres sieci
> .102   broadcast   = .105   ??  .... no tak, to jest conajmniej dziwna
> [...]
Konfigurowałam DSL-a i mogę, mimo iż nie =
podzielić swoimi spostrzeżeniami na ten temat = tak, więc w przypadku DSL-a
(np. z TPSA) dostajesz na umowie 4 adresy IP (NBP = xxx.xxx.xxx.25 do
xxx.xxx.xxx.28) zawsze dwa adresy krańcowe są nie =
rozpisywać, dlaczego, jednak wynika to ze = specyfikacji sieci ). Czyli
xxx.xxx.xxx.25 i xxx.xxx.xxx.28 są nie do użytku. = Twój DSL ma IP
xxx.xxx.xxx.26. Natomiast twoja karta ma = xxx.xxx.xxx.27 i to są poprawne
ustawienia. dla innych DSL-ów (np. Netia) pula = adresów xxx.xxx.xxx.27 może
być powiększona, ale wówczas xxx.xxx.xxx.28 =

Co do broadcast dostaje zawsze numer ostatni - u nas = xxx.xxx.xxx.28 i jest
to ustawienie poprawne ( i znowu nie będę = pisał, dlaczego, powiem tylko, że
wynika to ze specyfikacji).

Wracając do meritum sprawy jak masz DSL-a 512 Kb z = TPSA to masz 1 publiczny,
IP na własny użytek, a reszta wynika ze = specyfikacji DSL-a.

Pozdrawiam Fazji